کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

شاعرتر ...

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۱ ق.ظ

نقطه عزیمت شاعر در سرودن شعر، یا در ایستگاه زندگی است و یا در ایستگاه متن؛ برخی شاعران، شاعری را از متن 

ادبی و میراث ادبی آغاز می‌کنند و به پایان می‌برند که حاصل کار آنها ملال‌آور و خسته کننده خواهد بود، اما شاعرانی که شاعری را از زندگی آغاز می‌کنند، شاعرتر، زنده‌تر و معاصرتر هستند.



عبارات بالا، نظرات مدیر مجموعه شهرستان ادب، علی محمد مؤدب است که با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره، درباره ثمرات آن بر نگاه شاعران گفته است.(کنگره شعر دفاع مقدس با محوریت کتاب "وقتی مهتاب گم شد/خاطرات علی خوش لفظ" به همت نهاد کتابخانه های عمومی).

او که خود شاعر است، می گوید: 

اگر شاعر صرفا در مطالعاتش به حوزه میراث و متن ادبی  اکتفا نکند، می‌تواند افق‌های گسترده‌تری را پیش روی خود ببیند؛ مطالعه و آشنایی با وقایع دوران، می‌تواند سرچشمه الهام‌های تازه برای شاعر باشد. بر این اساس مطالعه آثار ارزشمند منتشر شده درباره حماسه دفاع مقدس با ارائه اطلاعاتی از مجاهدت‌ها و ارزش‌های ناب این دوران، پنجره‌ای برای تنفس شاعران در حال و هوای دفاع مقدس می‌گشاید.

برگزاری این کنگره با محوریت کتاب‌های ارزشمند و مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری، فرصت بزرگی را پیش روی شاعران قرار می‌دهد تا بتوانند از تجربه‌های معنوی ناب انسان امروز در صحنه‌های نبرد، برای سرایش اشعار خود الهام بگیرند.

امیدوارم شاعران امروز در سرایش آثار خود تنها به متن ادبی تکیه نکنند و در حوزه دفاع مقدس با مطالعه آثاری ارزشمند همچون کتاب «وقتی مهتاب گم شد» از میراث نفیسی از عواطف و تجربه‌های معنوی در سرایش آثار خود بهره بگیرند که نهاد کتابخانه های عمومی با کنگره شعر کتاب دفاع مقدس زمینه این بهره‌مندی را برای شاعران فراهم کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۹
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی