کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

عاشقی به سبک ون گوگ

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۵۰ ب.ظ




پنج کتاب‌ «آمادگی در برابر زلزله» نوشته حسین دانشفر و احمد حسینی، «جوان‌ترین رهبر (زندگی داستانی شهید نواب صفوی)» نوشته نادره عزیزی نیک، «روزی که مداد شمعی‌ها به خانه برگشتند» نوشته درو دی‌والت با ترجمه محبوبه نجف‌خوانی، «عاشقی به سبک ون‌گوگ» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان، «غروب خورشید در سامراء» نوشته محمدرضا بایرامی برای طرح کتاب‌خوان ویژه دی 96، در ادامه معرفی می شوند



روح ناآرام و ضمیر شورشگرِ نقّاش جوان، بازتاب تمام‌نمای آرزوی یک انسان آزاده برای ایستادگی در برابر بی‌هویتی تحمیلی محیط و اوضاع نامساعد زندگی بر اوست.

«عاشقی به سبک ون‌گوگ» مشتمل بر چهار فصل است. «شیدایی در سگ‌دانی» روایت آغاز دل‌گویه‌های عاشقانه البرز است؛ این نام را ارباب خسروخانی برایش برگزیده است. حالا او باهوز نام دارد و قرار است نازلی دختر رؤیاهایش را نیز از تن دادن به یک زندگی ناخواسته نجات دهد. «هوایت را نفس می‌کشم» عنوان فصل دوم این داستان است که در خلال آن البرز به‌طورجدی به جستجوی هویت گمشده و حقیقی خود می‌پردازد. سفر باهوز در فصل سوم کتاب با عنوان «پوست از من بردار» آغاز می‌شود. در این فصل رازهایی برای البرز هویدا شده و او به یافتن هویت حقیقی خود نزدیک می‌شود. فصل آخر و هنگامه «پوست کندن از نقّاش» فرامی‌رسد، حالا دیگر باهوز به حقیقت دسترسی دارد و بی‌نیاز به دیگران خود را روایت می‌کند.

نویسنده با هنرمندی سه فضای فرهنگی‌اجتماعی متفاوت با سه زمان مختلف را ترسیم می‌کند و در فضایی بسیار متنوع،  تهرانِ در آستانه انقلاب اسلامی و فضای فکری روشنفکران آن دوران، مراودات و مناسبت‌های ارتشیان زمان شاه و نیز فضای بسیار متفاوت حاکم بر روستایی از اطرافِ قوچان را روایت می‌کند و داستانی جذّاب و خوش‌خوان را به سرانجام می‌رساند. بستر تاریخیِ روایت داستان نیز دوران پس از مظفر الدین شاه قاجار تا محمدرضا پهلوی را شامل می‌شود.


دانکن، کودکی عاشق نقاشی است. او همه مدادشمعی‌هایش را دوست دارد ولی به بعضی رنگ‌ها خیلی بیشتر علاقه دارد. روزی مداد شمعی‌هایی که دانکن از آن‌ها کم‌تر استفاده می‌کرد، تصمیم می‌گیرند برایش نامه‌ای بنویسند! مدادها از اینکه دانکن به آن‌ها کم‌تر توجه می‌کند، ابراز ناراحتی می‌کنند. دانکن پس از خواندن نامه‌ها تصمیم می‌گیرد تا نقاشی‌های تازه‌ای بکشد، نقاشی‌های رنگارنگ زیبایی که در آن‌ها مدادشمعی‌های فراموش‌شده هنرنمایی می‌کنند.

تصویرگری خلاقانۀ اُلیور جفرز و داستان جذاب درو دی‌والت در قالب ١٢ نامه به شکل هوشمندانه‌ای با کودکان ارتباط برقرار می‌کند. نویسنده با شیوه‌ای متفاوت و با استفاده از عناصر خیال سعی در  تقویت مهارت نگارش و تشویق به نوشتن در کودکان دارد.

این کتاب مناسب کودکان ۵ تا ۹ سال است  و خیال‌پردازی، آموزش رنگ‌ها به کودکان، رشد شخصیتی، شناخت و بیان احساسات، پرورش مهارت‌های اجتماعی، گفت‌وگو برای حل مشکل، ارائه راهکار جمعی و خلاقیت از پیام‌های آن است.

«روزی که مداد شمعی‌ها به خانه برگشتند» پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز و بهترین کتاب کودک سایت آمازون در سال ۲۰۱۳ و نیز کتاب برجسته‌ انجمن کتابخانه‌های آمریکا در سال ۲۰۱۴ شناخته شد.




زمین لرزه نتیجه رهایی ناگهانی انرژی از داخل پوسته زمین است که امواج ارتعاشی ایجاد می‌کند و در گسل‌های پوسته زمین روی می‌دهد. محلّی که منشأ زمین‌لرزه است و انرژی از آنجا خارج می‌شود را کانون و نقطۀ بالای کانون در سطح زمین را مرکز سطحی زمین‌لرزه می‌گویند. پیش از وقوع زمین‌لرزۀ اصلی معمولاً زلزله‌های نسبتاً خفیف‌تری در منطقه روی می‌دهد که به پیش‌لرزه معروف‌اند. به لرزش‌های بعدی زمین‌لرزه نیز پس‌لرزه می‌گویند که با شدّت کمتر و با فاصلۀ زمانی گوناگون میان چند دقیقه تا چند ماه رخ می‌دهند.

از زلزله رهایی نداریم! زمین لرزه‌ مانند باران و برف و پدیده‌های طبیعی دیگر از آغاز تا پایان عمر زمین با ما خواهد بود. ما تنها می‌توانیم تا حدوی اثرات مخرب ناشی از وقوع زمین‌لرزه‌ها را با استاندارد سازی و تحقیقات علمی در زمینۀ ساخت و ساز و مدیریت بحران کاهش دهیم.

در این کتاب با برخی از مهم‌ترین خطراتی که زلزله به وجود می‌آورد آشنا می‌شویم و راهکارها و اقدامات ضروری که در تمام مراحل پیش، حین و پس از وقوع آن باید بدانیم را می‌آموزیم. تصاویر به کار رفته در کنار متن ساده و کاربردی کتاب کمک بسیاری به فراگیری مراحل مختلف عملکرد و واکنش ما در هنگام زمین لرزه دارد. اگر بتوانیم از تجربیاتی که در طول ده‌ها سال از وقوع زلزله‌های مکرر در نقاط مختلف دنیا حاصل شده است به درستی استفاده کنیم، خطر این پدیده طبیعی را برای خود و دیگران بسیار کم خواهیم کرد.



«غروب خورشید در سامراء» از سری کتاب‌های «چهارده آفتاب» در انتشارات مدرسه است که زندگی آفتاب یازدهم آسمان ولایت، امام حسن عسکری علیه‌السلام را برای نوجوانان روایت می‌کند؛ از تولد آن امام هُمام و طلوع خورشید درخشان زندگی پاک و روشن ایشان در هشتم ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه، دوران کوتاه امامت و سرانجام شهادت مظلومانه و غروب نابهنگام خورشید پرفروغ حیات این امام جوان با دنائت و نیرنگ معتمد عباسی را با زبانی ساده و دل‌نشین بیان می‌کند.  

فرازهایی زیبا و کمتر شنیده‌شده از زندگانی پدر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در این کتاب بیان شده که به آشنایی هر چه بیشتر مخاطب نوجوان با وقایع مهم و سیره حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام بیش‌ازپیش آشنا می‌سازد.



«پیشاهنگ جهاد و شهادت» شایسته‌ترین توصیفی است که رهبر معظّم انقلاب اسلامی مدّظلّه‌العالی از  سید مجتبی میرلوحی (۱۳۰۳-۱۳۳۴) داشته‌اند و زندگی و طرز عاشقانه شهادت ایشان را در شکل‌گیری روحیه انقلابی خود در سال‌های نوجوانی و جوانی مؤثر دانسته‌اند.

سیّد مجتبی، فرزند پدری شریف و غیور، از کودکی با بی‌عدالتی‌ و ظلم‌های اجتماعی مواجه بود؛ وی فعالیت انقلابی، علیه نظام دیکتاتوری پهلوی و استعمار را از دوران دبستان و دبیرستان آغاز کرد.

«جوان‌ترین رهبر» سرگذشت‌نامه‌ای داستانی از دوران زندگی «سیدمجتبی نواب صفوی» فرزند سید جواد میرلوحی است، که شهرت نواب صفوی را از مادر بزرگوارش گرفت. این کتاب با بیانی شیوا و زبانی سلیس ابعاد اجتماعی، سیاسی و مذهبی زندگی کوتاه این مبارز شهید را بر اساس مصاحبه با خانواده شهید و تحقیق و تفحص بسیار روایت می کند.

اگر مایلید در آستانه شصت‌ودومین سال‌روز شهادت شهید نواب صفوی (۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴) با زندگی و مجاهدت‌های رهبر مؤثر و ایثارگر جمعیت فدائیان اسلام آشنا شوید و هم‌زمان مطالعه دلپذیر یک کتاب جذّاب را تجربه کنید کتاب «جوان‌ترین رهبر» از فهرست کتاب‌خوان دی‌ماه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب مناسبی خواهد بود.


نهاد کتابخانه های عمومی کشور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۵
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی