کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

پشت شیشه های مات

پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ق.ظ

نسیم خنک فروردین، عطر شکوفه‌های سیب را پاشیده بود توی ایوان. صدای طوطی‌ها سکوت شب را می‌شکست. ساعت 10، صدای زنگ خانه بلند شد. علیرضا، پسر دوم سیدمحمد، گوشی دربازکن را برداشت و پرسید: «کیه؟»
صدایی از آن طرف گفت: «با آقای بهشتی کار داریم.»
علیرضا گفت: «با عرض معذرت، پدرم تا ساعت 9 مهمان می‌پذیرند.»
صدا گفت: «ما مهمان نیستیم؛ از سازمان امنیت و اطلاعات کشور آمده‌ایم.»  فصل 7 ـ صفحه 65




عزت‌الله الوندی در «پشت شیشه‌های مات»، زندگینامه داستانی شهید آیت‌الله بهشتی را از دید نوه لینگن، یکی از 53 گروگان لانه جاسوسی آمریکا برای نوجوانان روایت کرده است. او سعی می‌کند در اثرش مقتضیات این گروه سنی را لحاظ کند. بیان روایت زندگی شهید بهشتی از زبان شخصیت‌های مختلف داستان، انتخاب یک زمینه داستانی تازه‌تر خارج از عرف معمول این دست کتاب‌ها، حجم کم کتاب و بیان کردن اصل مطلب در حدود 100 صفحه، تقسیم‌بندی همین حجم کم در 12 فصل مختلف، روایت خطی ساده با بازگشت به عقب‌های کوتاه و توانایی خلق چند نیمه شخصیت دیگر به جز شخصیت اصلی داستان نکاتی است که مخاطب نوجوان کتاب را به خواندن آن علاقه‌مند می‌کند.

 لینگن در 444 روز گروگان بودنش در ایران، ملاقاتی با شهید بهشتی انجام داده بود. او خاطرات این دیدار را برای نوه‌اش بیان می‌کند و این نوجوان که تحت تاثیر زندگی شهید بهشتی قرار گرفته درباره وی تحقیقاتی را انجام می‌دهد. همین خاطرات دستمایه کتاب «پشت شیشه‌های مات» برای روایت داستانی زندگی شهید بهشتی می‌شود.

 گروگان لینگن که سال‌ها در ایران زندگی کرده، حتی به آداب، رسوم، مثل‌ها و باورهای ایرانی هم تسلط کافی دارد و عبارت «شیری یا روباه» را بارها از نوه‌اش سئوال می‌کند. به دلیل حضور شهید بهشتی در مرکز اسلامی ‌هامبورگ آلمان بیشترین قسمت کتاب در آلمان و آمریکا اتفاق می‌افتد و جالب اینکه الوندی کتاب «پشت شیشه‌های مات» را در مدت 4 ماه نوشته است. او در همین مجموعه، نگارش زندگینامه داستانی شهید مفتح با عنوان «خوابی به رنگ فراموشی» را نیز بر عهده داشته است.


پشت شیشه های مات

عزت الله الوندی

103 صفحه

انتشارات سوره مهر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۷
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی