کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

معرفی کتاب تحسین شده «علی از زبان علی»

زندگی و زمانه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از زبان خودش

به قلم: حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان

نشر معارف

۶۲۴ صفحه


امیرالمومنین(ع) از هر نظر بی نظیر است. در اولیا، اوصیا و بزرگان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که خودش زندگی را از ابتدا تا انتها بیان کرده باشد.


کتاب "علی از زبان علی دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی.در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد."علی از زبان علی علیه السلام" از ۱۰ فصل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است.



👈جوانان برای شناخت امیرالمومنین به کتب آقای محمدیان رجوع کنند


حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه کتاب «علی از زبان علی» موضوع ارزشمندی است که مورد بحث قرار گرفته است، بیان داشت: این کتاب از زبان شخصیت امیرالمؤمنین از زبان خود گفته شده است که اهمیت کتاب را مضاعف می‌کند. حجت‌الاسلام محمدیان این زحمت را تقبل کرده است و توانسته کار شایسته‌ای را به سرانجام برساند.

 این زحمات و توفیقات به هر کسی داده نمی‌شود. اگر قرار است جوان‌ها با شخصیت امام علی(ع) آشنا شوند به کتاب‌های آقای محمدیان رجوع کنند که نمونه‌اش این کتاب «علی از زبان علی» است که در نوع خودش *بی‌نظیر* است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) دشمنانی دارد که در دشمنی بسیار سخت هستند و دوستانی دارند که برای اسلام فداکار هستند، افزود: الان زمانی است که دوستان و آشنایان امیرالمؤمنین بیشتر شده، چون تحت مغناطیس و جذابه امیرالمؤمنین(ع) قرار گرفته‌اند، بی‌تردید باید با کلمات و تاریخ حضرت آشنا شویم و این دو موضوع ما را بیش از پیش با این شخصیت نزدیک می‌کند. در واقع در این کتاب، کلمات حضرت و تاریخ حضرت در یک‌جا جمع شده است


حجت‌الاسلام محمدیان(نویسنده این کتاب) ابراز داشت:

این کتاب دربردارنده گزارش‌های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده‌دار بیان معارف عمیق توحیدی و تفسیر آیات قرآن و موعظه‌های اخلاقی آن حضرت چرا که شرح و تبیین آن معارف مجال دیگری می‌طلبد.


ایشان با اشاره به اینکه دراین کتاب تنها به سخنان حضرت در نهج البلاغه اکتفا نشده است اظهار داشت: 

سخنان امیرالمؤمنین که در انبوه کتاب‌های شیعه و اهل سنت پراکنده است را مطالعه و رصد کردم و تلاش داشتم چیزی از قلم نیفتد. *«در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است»* و پاورقی جزئی دارد.



sapp.ir/book_room

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۰
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی