کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

نفس پیامبر

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۱۸ ق.ظ

پس از آن قرار بر مباهله بین آن حضرت و نجرانیان شد، که اثبات حقانیت خود را به خدا واگذار کردند تا هر کدام حق را دانسته کتمان می کند به عذاب الهی گرفتار شود. آیه قرآن به عنوان دستور مباهله نازل شد، و مقام با عظمت اهل بیت علیهم‌السلام را به همه فهمانید و علی علیه‌السلام را نفس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله معرفی کرد، تا همه بدانند که جانشینی حضرتش مخصوص علی بن ابی طالب است ...



چند کتاب خوب در زمینه مباهله:


گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله
محمدرضاانصاری
انتشارات دلیل ما
78 صفحه


کتاب حاضر گزارش مفصلی از ماجرای مباهله دارد یعنی مناظره مسیحیان نجران با پیامبر (ص) و درخواست کشف حقیقت از سوی خداوند متعال و سپس عقب نشینی نجرانیان از مباهله و نزول آیه مباهله در حق اهل بیت علیهم السلام.این ماجرا در قالب ادبیات داستانی آمده است و تفکیک اجزای مختلف آن واقعه و جزئیاتش کیفیت مباهله را به صورتی روشن و روان اما با استناد به منابع معتبر و مستند به خواننده معرفی می کند.
این کتاب در هشت بخش به موضوعاتی نظیر دعوت نجرانیان به اسلام، کنفرانس در کلیسای اعظم نجران، مناظره علمای نجران درباره پیامبر(ص)، بررسی کتب آسمانی درباره پیامبر(ص)، سفر نجرانیان به مدینه، مناظره پیامبر(ص) با نجرانیان، مراسم مباهله و ندامت نجرانیان از مباهله می پردازد.

گزیده ای از کتاب:
«با ندای اذان صبح، مسجد پیامبر (ص) مملو از جمعیت گردید و نماز به جماعت خوانده شد. اکنون آیه مباهله دستورالعمل پیامبر (ص) است که باید پسران و زنان و نفس خود را به اقتضای آیه "ابنائنا و نسائنا و انفسنا" بیاورد. پیامبر (ص) از محراب برخاست و بر در خانه امیرالمومنین (ع) آمد که به مسجد باز می شد. سپس در آنجا توقف نمود تا هنگامی که آفتاب طلوع کرد. با طلوع آفتاب روز سه شنبه 24 ذی الحجة سال نهم هجری مطابق با سال 631 میلادی، پیامبر (ص) به سوی محل مباهله حرکت کرد، در حالی که امیرالمومنین (ع) در سمت راست حضرت قرار داشت و دست او در دست پیامبر (ص) بود. امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز در سمت دست چپ پیامبر (ص) قرار داشتند و حضرت زهرا (س) پشت سر پیامبر (ص) بود.»

معرفی سایر کتاب ها در ادامه






اسرار مباهله
محمدرضاانصاری
انتشارات دلیل ما

«اسرار مباهله» ماجرای عظیم مباهله بین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و مسیحیان نجران و تاریخ هزار و چهارصد ساله آن به قلم محمد رضا انصاری( -۱۳۶۶) است.

جزئیات واقعه مباهله که بیش از یک ماه طول کشیده، برای نسل امروز ناشناخته است. «مباهله» یک ماجرای تاریخی بلند از وقایع سالهای آخر عمر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله است، که با نامه‌ای از سوی آن حضرت به مسیحیان آغاز شد. پیرو آن در مجلسی عظیم و عمومی پیشگویی‌های کتب آسمانی درباره حضرت توسط مسیحیان قرائت شد. سپس نمایندگان نجران به مدینه سفر کردند و پس از مناظره با پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله محکوم شدند.

پس از آن قرار بر مباهله بین آن حضرت و نجرانیان شد، که اثبات حقانیت خود را به خدا واگذار کردند تا هر کدام حق را دانسته کتمان می‌کند به عذاب الهی گرفتار شود. آیه قرآن به عنوان دستور مباهله نازل شد، و مقام با عظمت اهل بیت علیهم‌السلام را به همه فهمانید و علی علیه‌السلام را نفس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله معرفی کرد، تا همه بدانند که جانشینی حضرتش مخصوص علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام است.

اینجا بود که مسیحیان چون صدق آن حضرت را به خوبی می‌دانستند، از مباهله و عذاب الهی وحشت کردند و سرباز زدند. اما پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله آمادگی خود را اعلام کرد، و این گونه حقانیت اسلام نزد همگان ثابت شد.

در پایان ماجرا، مسیحیان که قدرت جنگ با مسلمانان را نداشتند و در مباهله هم شکست خورده بودند، پرداخت مبالغی برای حفظ جان خود در سایه پرچم اسلام را پذیرفتند، و حکم جزیه برای اولین بار در اسلام اجرا شد.




دعوت مردی که راست می‌گفت (داستان مباهله برای بچه‌ها)

ابراهیم حسن بیگی
انتشارات کتاب جمکران

«دعوت مردی که راست می‌گفت؛ داستان مباهله برای بچه‌ها» به قلم ابراهیم حسن‌بیگی و تصویرسازی نگین حسن‌زاده داستانی ساده و جذاب برای کودکان پیرامون موضوع مباهله است.


از نجران تا مدینه: ۹۰ داستان از مباهله پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله با مسیحیان نجران

محمدرضا انصاری

انتشارات دلیل ما


از نجران تا مدینه: ۹۰ داستان از مباهله پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله با مسیحیان نجران نوشته محمد رضا انصاری(۱۳۳۷-) پژوهشگر دینی است.

در یکی از داستان‌های این مجموعه می‌خوانیم:

«در زمان خلافت «ابوالعباس سفاح» اولین خلیفه عباسی، باقی‌مانده مسیحیان نجران در کوفه بر سر راه او آمدند و در حالی که از مسجد به خانه‌اش می‌رفت گُل بر سر و روی او ریختند، که این کار مسیحیان مورد توجه فوق العاده سفاح واقع شد.

نجرانیان خود را به او نزدیک‌تر کرده و مشکل خود را مطرح کردند و سرگذشت جزیه را برای سفاح تعریف کردند، که در زمان عمر بن عبدالعزیز دویست حلّه می‌دادند و یوسف بن عمرو آن را به هزار و هشتصد حلّه برگردانیده است. همچنین گوشزد کردند که ما از طرف مادری با دایی‌های تو یعنی بنی الحارث بن کعب فامیل هستیم.

«عبداللّه‌ بن ربیع حارثی» درباره نجرانیان با «سفاح» گفتگو کرد و «حجاج بن ارطاة» نیز وی را تصدیق نمود. این بود که سفاح نیز جزیه آنان را به دویست حلّه برگردانید.»


از مباهله تا عاشورا

محمد امینی گلستانی

انتشارات سپهر آذین


مباهله مدینه، رسول خدا محمد صلی الله علیه و آله، مولود کعبه علی علیه السلام، دختر وحی، فرزند یاسین حسن علیه السلام و فرزند طه حسین علیه السلام از جمله عناوین اصلی این کتاب الکترونیک 360 صفحه ای است که می توانید آن را با فرمت PDF از اینجا دریافت نمایید.



نگاهی به تفسیر آیه مباهله

آیت الله سید علی حسینی میلانی

انتشارات مرکز حقایق اسلامی


آیات بسیارى از قرآن کریم بیانگر ولایت و امامت پس از رسول خدا صلى الله علیه وآله است، یکى از آن آیات، آیه مبارکه مباهله است. این آیه کریمه در شأن اهل بیت علیهم السلام نازل شده است.

این کتاب نگاهى به تفسیر این آیه مبارکه دارد و با تکیه بر روایات موجود در منابع اهل سنّت به تبیین ولایت و امامت بعد از رسول خدا صلى الله علیه وآله پرداخته و در لابه لاى بحث به ذکر کلمات حافظان بزرگ آنان مى پردازد.


این پژوهش در چهار بخش سامان یافته است:


بخش یکم: آیه مباهله و شأن نزول آن.

بخش دوم: تلاش هاى بیهوده و دروغ هاى عجیب و غریب.

بخش سوم: دلالت آیه مباهله بر امامت.

بخش چهارم: آیه مباهله و پاسخ به شبهات مخالفان.



باشگاه خبرنگارن جوان

طاقچه

امامت

رویداد مباهله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۴
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی