کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

مرج البحرین یلتقیان

پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۵۲ ق.ظ

بخشی از سرآغاز کتاب:

حادثه کربلا برای همیشه بی‌همتاست و نظیری ندارد، همان‌طور که امام حسن (ع) خطاب به امام حسین (ع) فرمود: «لَا یوْمَ کَیوْمِکَ یا أَبَاعَبْدِ اللَّهِ»

این جمله صرفاً «سوگ و مرثیه» نیست؛ بلکه یک «گزاره راه‌بردی» است!

«لَا یومَ کَیومِکَ یا َابَاعَبدِ اللَّه»، یا حسین! هیچ روزی مثل روز عاشورای تو نیست. اگر برای ماجرای بدر و احد و حنین گفته می‌شود: یوم بدر، یوم احد، یوم حنین، اما برای روز عاشورای تو باید گفت: «لَا یوْمَ کَیوْمِکَ یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» و به تعبیر زیبای استاد سنگری این سطر را باید ادامه داد و شرح کرد: لَا اَصحَابَ کَاَصحَابِکَ، لَا لَیلَ کَلَیلِکَ...، لَا دَمَ کَدَمِکَ...، لَا دَمعَ...، تو چیز دیگری! اصل غم تو با همه غم‌های عالم فرق می‌کند. معادلات عاشورایی تو در عالم نظیر نداشته است. اصحاب عاشورایت نیز بی‌بدیل‌اند...

هیچ تاریخی نیست که این‌گونه به انسان، احساس زندگی و تازگی دهد! تاریخ با کهنگی و غبار فراموشی هم‌زاد است، اما شگفتا کربلا و روضه‌هایش رونق و شکوه و جلال و جلایی دارد دیدنی و وصف‌ناشدنی! کافی است یک شب مهمان روضه‌هایش شده باشی و زلف تو را به آستانش گره زده باشد... آنگاه بی‌هیچ دلیلی احساس می‌کنی روضه‌ها نه سخن دیروز و یا حتی امروز که سخن فرداهاست!

چهره‌هایی در کنار امام عاشورا قد کشیده‌اند که تاریخ به بلندای قامت آن‌ها ندیده و نخواهد دید. هیچ پیامبر و امامی هم چنین وصف را در حق یاران خویش نفرمود که امام عاشورا در تأییدشان فرمود: «مانند شما ندیدم!»

از به هم آمیختن این دو مفهوم چه خلق خواهد شد؟ «روضه» و «اصحاب»؛ «مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ» و چه ترکیب شهرآشوب و پرخروشی است ترکیب «روضه اصحاب»!

 

«روضه اصحاب چیست؟» نوشته سید علی‌اصغر علوی (-۱۳۶۶) با مقدمۀ دکتر علی رضائیان و دکتر محمدرضا سنگری از انتشارات سدید، کتابی است که به تعریف «روضه»، فلسفه و انواع آن و جایگاه‌های سیاسی، اجتماعی و معنوی آن با تاکید بر روضه اصحاب کربلا پرداخته‌است.

با خرید این کتاب میتوانید در مسابقه کتابخوانی سراسری روضه اصحاب شرکت کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس goo.gl/x1C15T مراجعه کنید.

 

طاقچه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۳
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی