کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

تازه ترین رمان علی موذنی درباره حضرت زینب سلام الله علیها

این رمان که به استناد متن آن برای نگارش آن سه سال زمان صرف شده است روایتی است داستانی که دستمایه خلق آن سفر راوی به کربلا برای شرکت در پیاده‌روی اربعین است.

راوی داستان موذنی، روزنامه‌نگاری است که به واسطه اصرار و پیشنهاد یکی از دوستانش راهی سفر کربلا می‌شود و در حین مقدمه چینی برای این سفر است که خوابی عجیب توسط خواهرش دیده می‌شود که به سفر او ارتباط پیدا می‌کند و همین خواب و تلاش خواهرش برای همراه شدن با برادر در این سفر ماجراهای رمان را به پیش می‌برد.

احضاریه در قالب اثری دینی در رفت و برگشت بین گذشته و حال، روایتی از زندگی یک روزنامه نگار نویسنده است که برای سفر به کربلا نه دعوت که احضار می شود.

موذنی در این اثر از رخدادهایی مانند زیارت و آیین راهپیمایی عظیم اربعین برای نقل داستانی از حیات حضرت زینب سلام الله علیها بهره برده است.

علی موذنی داستان‌نویس، فیلم‌نامه و نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی است که به صورت جدی و مستمر پیگیر کار داستان‌نویسی در سه دهه گذشته بوده است.

وی خالق آثار داستانی خاطره‌نگیزی چون  «نه آبی نه خاکی»، «ملاقات در شب آفتابی»،   «ظهور»، «ارتباط ایرانی»، «مأمور»، «خوش نشین»، «دوازدهم» و «آپارتمان روباز» است.


احضاریه

علی موذنی

نشر اسم

260 صفحه


منا نشر

باشگاه خبرنگاران جوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۵۸
کتابدار ..

عبرت آن است که انسان نگاه کند و ببیند چطورشد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، همان کودکی که جلوِ چشم مردم، آن همه موردِ تجلیلِ پیغمبر بود و پیغمبر درباره‌ی او فرموده بود: 

«سیّد شباب اهل الجنه»؛ سرور جوانان بهشت بعد از گذشت نیم‌قرن از زمان پیغمبر، با آن وضعِ فجیع کشته شد؟ (1)

اگر کسانی برای حفظ جان‌شان، راه خدا را تَرک ‌کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جان‌شان به خطر می‌افتد، یا برای مقام‌شان یا برای شغل‌شان یا برای پول‌شان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستان‌شان، راه خدا را رها کنند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. (2)




من میان روضه هایت این چنین فهمیده ام

در مسیرت هر که عشقش بیش اشکش بیشتر

(بانو نقیبی)


[ بیانات امام خامنه ای]

(1) ۱۳۷۳/۱۰/۱۵

(2) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰

saap.ir/@yavaran20
saap.ir/@baghemalakut
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۵۰
کتابدار ..

هفده شهریور، ترسیم دوشادوشی شیعیان حسین و پیروان زینب، در یک انقلاب اسلامی و حرکت آگاهانه اجتماعی بود،

تکرار سر نهادن پسران بر زانوی پدران بود،

روز پیام رسانی خواهران زینب گونه، از خون علی اکبرها به گوش خفتگان بود،

تابلوی سرخ و خونین از شهادت طلبی بود،

یک نمایشگاه مجّسم بود از ارزش های انسانی و فداکاری در راه اسلام.

به تعبیر امام رحمه‌الله‌علیه ، هفدهم شهریور از ایام اللّه است؛ روزی که حق بی پرده و بی نقاب، بی ترس و بی پروا به مقابله باطل آمد؛ روزی که امت در پیروی از فرمان امام، کفن شهادت پوشید و به مَسلخ ژاله آمد تا از خون خویش، میدان ژاله را میدان لاله های سرخ ایران‌زمین کنند.


پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۵۱
کتابدار ..

پس از آن قرار بر مباهله بین آن حضرت و نجرانیان شد، که اثبات حقانیت خود را به خدا واگذار کردند تا هر کدام حق را دانسته کتمان می کند به عذاب الهی گرفتار شود. آیه قرآن به عنوان دستور مباهله نازل شد، و مقام با عظمت اهل بیت علیهم‌السلام را به همه فهمانید و علی علیه‌السلام را نفس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله معرفی کرد، تا همه بدانند که جانشینی حضرتش مخصوص علی بن ابی طالب است ...



چند کتاب خوب در زمینه مباهله:


گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله
محمدرضاانصاری
انتشارات دلیل ما
78 صفحه


کتاب حاضر گزارش مفصلی از ماجرای مباهله دارد یعنی مناظره مسیحیان نجران با پیامبر (ص) و درخواست کشف حقیقت از سوی خداوند متعال و سپس عقب نشینی نجرانیان از مباهله و نزول آیه مباهله در حق اهل بیت علیهم السلام.این ماجرا در قالب ادبیات داستانی آمده است و تفکیک اجزای مختلف آن واقعه و جزئیاتش کیفیت مباهله را به صورتی روشن و روان اما با استناد به منابع معتبر و مستند به خواننده معرفی می کند.
این کتاب در هشت بخش به موضوعاتی نظیر دعوت نجرانیان به اسلام، کنفرانس در کلیسای اعظم نجران، مناظره علمای نجران درباره پیامبر(ص)، بررسی کتب آسمانی درباره پیامبر(ص)، سفر نجرانیان به مدینه، مناظره پیامبر(ص) با نجرانیان، مراسم مباهله و ندامت نجرانیان از مباهله می پردازد.

گزیده ای از کتاب:
«با ندای اذان صبح، مسجد پیامبر (ص) مملو از جمعیت گردید و نماز به جماعت خوانده شد. اکنون آیه مباهله دستورالعمل پیامبر (ص) است که باید پسران و زنان و نفس خود را به اقتضای آیه "ابنائنا و نسائنا و انفسنا" بیاورد. پیامبر (ص) از محراب برخاست و بر در خانه امیرالمومنین (ع) آمد که به مسجد باز می شد. سپس در آنجا توقف نمود تا هنگامی که آفتاب طلوع کرد. با طلوع آفتاب روز سه شنبه 24 ذی الحجة سال نهم هجری مطابق با سال 631 میلادی، پیامبر (ص) به سوی محل مباهله حرکت کرد، در حالی که امیرالمومنین (ع) در سمت راست حضرت قرار داشت و دست او در دست پیامبر (ص) بود. امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز در سمت دست چپ پیامبر (ص) قرار داشتند و حضرت زهرا (س) پشت سر پیامبر (ص) بود.»

معرفی سایر کتاب ها در ادامه





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۱۸
کتابدار ..

چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی

 کشور و به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود.


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنابر اعلام دبیرخانه دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، همزمان با چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با بهره‌گیری از تجربیات سه دوره برگزاری این جشنواره، چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی، برگزار می‌شود.

در چهارمین دوره از دوسالانه کارتون کتاب موضوعاتی چون «کتاب و شهر»، «کتاب و زندگی»، «کتاب و خانواده»، «کتاب و کودک»، «کتاب و کتابخانه»، «کتاب و کتابدار»، «کتاب و رسانه»، ‌«کتاب و آینده» مورد توجه قرار گرفته است که بر این اساس هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ (31 December 2018) خواهد بود و علاقه‌مندان به شرکت در چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس الکترونیکی info@booktoon.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت جشنواره به نشانی www.booktoon.irمراجعه کنند.

ارسال مشخصات شرکت کننده (نام، نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن تماس) توسط هنرمندان به صورت فایل word الزامی است. آثار ارسالی باید با رزولوشن ۲۰۰dpi  با طول یا عرض ۲۰۰۰pixel  و با فرمت jpg باشد. همچنین آثار برنده جایزه در دوره‌های قبل و یا منتشر شده در کاتالوگ‌ دوره‌های پیشین این جشنواره مورد پذیرش نخواهد بود.

گفتنی است نخستین دوره این دوسالانه در سال ۱۳۸۹، ‌ با حضور کارتونیست‌هایی از ۵۳ کشور برگزار شد و دومین دوسالانه کارتون کتاب در سال ۱۳۹۳با ارسال ۱۳۴۸ اثر از ۴۶۸ هنرمند کارتونیست از ۶۴ کشور و سومین دوسالانه در سال ۱۳۹۵ با ارسال بیش از ۲۱۰۰ اثر از ۷۸۳ هنرمند کارتونیست ۷۴ کشور به دبیرخانه جشنواره، برگزار شد.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۵۹
کتابدار ..

کتابهای طرح کتاب‌خوان شهریورماه ۱۳۹۷ :

«غدیر» نوشته علی صفائی حائری - انتشارات لیله‌القدر،

 «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده - انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 

«عمود ۱۴۰۰» نوشته علی‌اکبر والایی - انتشارات احیا 

 «اسمش چیه؟» سروده جعفر ابراهیمی و جمعی از شاعران - انتشارات افق



معرفی کتابها در ادامه
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۱۶
کتابدار ..

«دفتر خاطرات سرزمین غدیر»

بیانی زیبا از *واقعه غدیر خم* از زبان محل وقوع آن!(سرزمین غدیر)


مولف : محمدرضا انصاری

نشر دلیل ما

 128 صفحه                                                                           


این بار سرزمین غدیر راوی ماجرای اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) در غدیر خم تا ساخته شدن مسجد غدیر و تخریب آن از سوی دشمنان است که درصدد محو نام غدیر هستند. ترتیب بیان داستان ها به ترتیب زمانی اتفاقات تاریخ است و اصل و محتوای داستان ها به طور کامل حفظ شده است.


آغاز کتاب با توضیحاتی در مورد جغرافیای غدیر و علت انتخاب این محل از طرف خدا و رسول خدا است و سپس خواننده در آغاز دفتر خاطرات به همراه راوی داستان به 1400 سال پیش باز می گردد تا شاهد مهم ترین اتفاق در اسلام باشد.


نویسنده کتاب تمامی اتفاقات رخ داده، جزئیات تجمع در غدیر، خطابه پیامبر (ص)، برخی از فرازهای خطبه، بیعت با امیرالمومنین، توطئه های دشمنان.

 آثار وضعی این اعلام در همان زمان و در طول تاریخ و ... را ذکر می کند سپس اتفاقات پس از بیعت تاکنون را به صورت خلاصه و همگی از زبان سرزمین غدیر باز می گوید.

*نوآوری در شیوه بیان واقعه غدیر و شرح اتفاقات غدیر به زبان ادبیات داستانی، از امتیازات کتاب به شمار می رود.*


 


sapp.ir/book_room

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۱۶
کتابدار ..

معرفی کتاب تحسین شده «علی از زبان علی»

زندگی و زمانه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از زبان خودش

به قلم: حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان

نشر معارف

۶۲۴ صفحه


امیرالمومنین(ع) از هر نظر بی نظیر است. در اولیا، اوصیا و بزرگان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که خودش زندگی را از ابتدا تا انتها بیان کرده باشد.


کتاب "علی از زبان علی دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی.در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد."علی از زبان علی علیه السلام" از ۱۰ فصل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است.



👈جوانان برای شناخت امیرالمومنین به کتب آقای محمدیان رجوع کنند


حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه کتاب «علی از زبان علی» موضوع ارزشمندی است که مورد بحث قرار گرفته است، بیان داشت: این کتاب از زبان شخصیت امیرالمؤمنین از زبان خود گفته شده است که اهمیت کتاب را مضاعف می‌کند. حجت‌الاسلام محمدیان این زحمت را تقبل کرده است و توانسته کار شایسته‌ای را به سرانجام برساند.

 این زحمات و توفیقات به هر کسی داده نمی‌شود. اگر قرار است جوان‌ها با شخصیت امام علی(ع) آشنا شوند به کتاب‌های آقای محمدیان رجوع کنند که نمونه‌اش این کتاب «علی از زبان علی» است که در نوع خودش *بی‌نظیر* است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) دشمنانی دارد که در دشمنی بسیار سخت هستند و دوستانی دارند که برای اسلام فداکار هستند، افزود: الان زمانی است که دوستان و آشنایان امیرالمؤمنین بیشتر شده، چون تحت مغناطیس و جذابه امیرالمؤمنین(ع) قرار گرفته‌اند، بی‌تردید باید با کلمات و تاریخ حضرت آشنا شویم و این دو موضوع ما را بیش از پیش با این شخصیت نزدیک می‌کند. در واقع در این کتاب، کلمات حضرت و تاریخ حضرت در یک‌جا جمع شده است


حجت‌الاسلام محمدیان(نویسنده این کتاب) ابراز داشت:

این کتاب دربردارنده گزارش‌های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده‌دار بیان معارف عمیق توحیدی و تفسیر آیات قرآن و موعظه‌های اخلاقی آن حضرت چرا که شرح و تبیین آن معارف مجال دیگری می‌طلبد.


ایشان با اشاره به اینکه دراین کتاب تنها به سخنان حضرت در نهج البلاغه اکتفا نشده است اظهار داشت: 

سخنان امیرالمؤمنین که در انبوه کتاب‌های شیعه و اهل سنت پراکنده است را مطالعه و رصد کردم و تلاش داشتم چیزی از قلم نیفتد. *«در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است»* و پاورقی جزئی دارد.



sapp.ir/book_room

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۱۱
کتابدار ..