کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

اول امامزاده دنیا خوش آمدی

ابن الکریم ام ابیها خوش آمدی

اول پدر، به حضرت حیدر، تو گفته ای

پیش از همه به فاطمه، مادر، تو گفته ای

در نیمه ماه رمضان ماه بر آمد

سالار کریمان جهان از سفر آمد

افطار کنید از رطب ذکر "حسن جان"

چون بر علی و فاطمه، زیبا پسر آمد

ای عصای دست زهرا...دست ما را هم بگیر

تو کریم اهل بیتی...من تهی دست و فقیر

عمری است ز دست رحمت تو دانه می خوریم

ما یاکریم بام تو هستیم یا کریم

ندهد فرصت گفتار به محتاج، کریم

گوش این طایفه آواز گدا نشنیده است

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۳
کتابدار ..

اگر مقابل تاریخ زانو بزنیم و جست و جو گرانه فصل هایش را مرور کنیم ، به روزگاری خواهیم رسید که نامهربانی رسم مردمان است و در میان این آدمیان ، انسان بلند مرتبه ای را خواهیم دید ، که پاسدار جان انسان است. امام حسن مجتبی (علیه السلام) با سکوت پر بار و صلح سبزش ، مسلمانان راستین را ـ که شمار آنان اندک بود ـ از جنگ با معاویه بازداشتند ، تا سالم ، جانی دوباره بیابد و توان مندانه به مسیر خویش ادامه دهد . مسیری که انسان را آسمانی می پرورد و جامعه را نمونه می سازد و جهان را بر پایه ی خردورزی بنیان می نهد.

 

 

دریا، طوفان، تلاطم: پنجره ای به آفاق شخصیت شگفت امام حسن مجتبی علیه السلام

نوشته محبوبه زارع

انتشارات بوستان کتاب

135 صفحه

 

نوشته حاضر، مجموعه ‏ای شش قسمتی با نثر ادبی است که از فرازهای تاریخ زندگی امام حسن مجتبی(ع) تهیه شده است. هر فصل، تلاطم نام دارد و شامل دو موج است; در موج اول، امام حسین(ع) مخاطب است و در موج دوم، فضای سخن از آن او است. تلاطم اول در موج اول، پیامبر(ص) از دوران کودکی و از عظمت حسنین(ع) سخن می گوید و در موج دوم، امام حسین از فضای آغاز امامت حضرت مجتبی می گوید. تلاطم دوم در موج اول، امام علی از روزهای مظلومیت امام حسن و از شجاعت او سخن می گوید و در موج دوم، امام حسین از غربت دوران خلافت برادر می گوید. تلاطم سوم در موج اول، حضرت زهرا، امام حسن را بر دامان تجلی خود نشانده و تاریخ او را مرور می کند و در موج دوم، امام حسین، بی وفایی مردمان خاک را در دنیا معنا می کند. تلاطم چهارم در موج اول، حضرت زینب از ظلم و تزویر معاویه سخن می گوید و صبر و بردباری امام حسن را تحلیل می کند و در موج دوم، امام حسین با خواهربه دفاع از حقانیت امام مجتبی برمی خیزد. تلاطم پنجم در موج اول، دستی از افق از آستین عباس به ترسیم و تثبیت عظمت امام حسن و یاری برادر بیرون می آید و در موج دوم، امام حسین در نجوایی عاشقانه با عباس، سپیده عاشورا را نشان می دهد. تلاطم ششم در موج اول، امام منتظر مجالی برای تجلی می یابد و به گفت‏وگوی حماسی با امام حسین می نشیند و در موج دوم، اباعبدالله سخن حضرت را در موج اول بی پاسخ می گذارد که این سکوت، مفسر هر فریادی است.

 

 

 

 

غنچه یاس کبود

نوشته هادی شریفی

انتشارات کتاب نیستان

186 صفحه

 

این اثر از داستان ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) شروع می شود و در ادامه با ماجرای ولادت امام حسن(ع) ادامه پیدا می کند، این اثر در ادامه با روایت ماجراهای تاریخی مانند غدیر خم، رحلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه (س) و شهادت حضرت علی(ع) ادامه پیدا می کند و در فصول پایانی نیز به شرح صلح امام حسن(ع) با معاویه و شهادت امام حسن(ع) می پردازد.
شریفی در این کتاب در کنار بهره مندی از شیوه بیان من راوی برای بیان داستان خود و در کنار استفاده از نثری موزون، با توانمندی، احادیث و روایات و نقل های ارائه شده در منابع دینی و تاریخی درباره زندگی ائمه را در خدمت متن داستانی کتاب درآورده است و همین مسأله منجر به این شده که داستان این کتاب با وجود اینکه روایت تاریخی شنیده شده ای دارد، برای مخاطب بسیار خواندنی شده و نگاه تازه ای به این بخش از تاریخ اسلام را در دید مخاطبان ایجاد کند. به گفته شریفی این اثر با ویرایش سید مهدی شجاعی منتشر شده است.
شریفی برای روایت تاریخی خود در این کتاب مخاطبش را به بیش از ۷۵ اثر دینی و تاریخی در این زمینه ارجاع داده است که در آن ها منابع روایی اهل سنت نیز به چشم می خورد و از ویژگی های این کتاب می توان ارجاع احادیث پیرامون فضایل اهل بیت(ع) را به کتب اهل سنت دانست.

 

 

 

آسمان صبر

گردآورده ی امیرمسعود طاهریان

انتشارات به‌نشر (استان قدس رضوی)

 

کتاب برگزیدة شعر معاصر مذهبی در ستایش امام حسن(ع) تحت عنوان«آسمان صبر» در ارتباط با امام دوم شیعیان است که توسط امیر مسعود طاهریان گردآوری و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.
شاعرانی که آگاهانه می‌سرایند، در سرزمین شعر مذهبی بلوغ می‌یابند و اثبات آگاهانه اَفکارشان بیش از پیش در آثار مذهبی‌شان نمود می‌یابد. در این کتابچه با گزیده‌ای از اشعار مذهبی معاصر که در ستایش اسوة صبر و شکیبایی ـ امام حسن(ع) - سروده شده است، عشق به خاندان عصمت(ع) را متجلی می‌بینیم.

این کتاب که چهارمین مجموعه از سری کتاب های شعر معاصر مذهبی می باشد، برای آشنایی بیشتر خوانندگان با اصل تلاش ۲۵ساله شاعران مسلمان ایران، در عرصه شعر مذهبی تدوین یافته است. این اثر که آسمان صبر نامیده شده و به ستایش امام حسن (علیه السلام) اختصاص یافته است، حاوی اشعاری با عناوین: آسمان صبر، نخل محرم، صدای درد و ... می باشد. 

 

 

 

مثل عطر و گلاب

نوشته مصطفی رحماندوست

انتشارات مدرسه

 

مجموعـه ی «چهارده سبد گل» می کوشد تا کودکان را با زندگی چهـارده معصـوم (علـیهم الـسّلام) آشنـا کـند؛ انسان های بزرگی که الگو و سرمشق همه انسان ها هستند.

 

 

-----------------------

پاتوق کتاب فردا

فروشگاه اینترنتی کتاب قم

آدینه بوک (پایگاه جامع اطلاعات و فوش کتاب ایران)

بهشت قلم

رجانیوز

آستان نیوز (بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی)

مرکز آموزشهای کاربردی

فیدیبو (فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک و صوتی)

-----------------------

بخش هایی از کتاب غنچه یاس کبود در ادامه
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۴۴
کتابدار ..

خدایا، به ما رحمت کردی تا بزرگترین طاغوت های زمان را به زیر کشیدیم، اکنون به ما رحم کن تا تسلیم طاغوت های درونی خود نشویم.

 

خدایا، آن قدر به ما بی نیازی ده تا به دنبال منفعت شخصی نباشیم و

گدا منشانه نخواهیم از این انقلاب مقدس چیزی به سود شخصی خود دریافت داریم. به ما آن قدر سخاوت ده تا همه چیز خود را حتی حیات و هستی خویش را در راه این رسالت بزرگ فدا کنیم...

 

 

بخشی از نیایش های شهید مصطفی چمران 
از کتاب: 

«نیایش ها؛ شهید دکتر مصطفی چمران»

صفحه ۱۰۲ و ۱۰۳

انتشارات بنیاد شهید چمران

 

saap.ir/@book_room

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۲۳
کتابدار ..

"سلام بر اولین بانویی که به پیامبر (ص) ایمان آورد"

 

معرفی6 کتاب در مورد ام المومنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها)

 

 

 

معرفی کامل کتاب ها در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۲۹
کتابدار ..

 

خدیجه...یعنی کاشانه ایمان در تنگنای دوران

پروازش تلخ ترین حقیقتی است که امشب گلوی عالم را خواهد فشرد

 

پیامبررحمت در وصف این بانوی بزرگ فرمودند: ای خدیجه در حق خود جز نیکی گمان مبر که خداوند بزرگ بارها با ملائک خود به تو مباهات می کند

(منتهی الآمال، ص 247)

 

وفات حضرت خدیجه (س) کوثر جاری خلقت تسلیت باد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۵۶
کتابدار ..

رمان که براساس ماجرایی واقعی است، داستان جوانی مصری است که با هویتی جعلی برای نفوذ در اسرائیل انتخاب می‌شود و حوادثی هیجان انگیز و پرفراز و نشیب را رقم می‌زند.

 

 

سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل تا کنون، سعی دارند با بیان داستان هایی از قدرت اطلاعاتی شان در رسانه ها، اعتماد به نفس جوانان جهان اسلام را از بین برده و بذر ترس و ضعف را در دل آنان بکارند. البته باید اعتراف کرد که آنها تا حدی نیز در این امر موفق بوده اند و توانسته اند با تصویرسازی هایی مبالغه آمیز، از خود قدرتی فراتر از تصور بسازند و حتی به دل های ضعیف و بی ایمان نفوذ کرده و آنها را جذب خود نماید.


اما زمانی که حقیقت آشکار می شود و اسطوره ی نفوذناپذیری شان توسط جوانانی غیور شکسته می شود، جهان درمی یابد که در مقابل آنها، همواره هستند افرادی که چون کوه مقابل شان می ایستند و حاضرند جان و مال خود را در راه وطن شان فدا کنند و در سکوتی مرگبار، سال های سال به وظیفه ی طاقت فرسای خود عمل کرده و از خود ذره ای ترس و ضعف نشان ندهند.


مجموعه ی خانه ی عنکبوت، روایت داستانی جوانان میهن پرست جهان عرب است که ایستادگی شان، شکست ناپذیری سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به افسانه ای بی اساس بدل کرده و سست بودن این خانه را در مقابل دیدگان جهانیان به تصویر کشیده است و البته نشانه ای است بر پیروزی حتمی و نزدیک جوانان غیور و مومن جهان اسلام در برابر جنود شیطان .

 

مجموعه چهار جلدی «خانه عنکبوت» یک مجموعه رمان عربی می باشد. نویسنده این اثر، از نیروهای دستگاه اطلاعات مصر در زمان جمال عبدالناصر است که در این کتاب ها به داستان نفوذ در دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می پردازد. این رمان ها یکی از پرفروش ترین کتاب ها در جهان عرب در طول این سال ها بوده است.
عناوین مجلدات این مجموعه عبارتند از: نفوذ در موساد، سکو، اشک دشمن و شکار شکارچی (در دو مجلد).

 

 

     مجموعه رمان خانه عنکبوت 1: نفوذ در موساد

       داستان هایی واقعی از رخنه اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی

تا      تالیف صالح مرسی صالح

        بازنویسی عبدالمهدی آگاه منش

        انتشارات شهید کاظمی

         472 صفحه

 

            saap.ir/@book_room

            پاتوق کتاب فردا

            فروشگاه اینترنتی من و کتاب

 

          

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۰۲
کتابدار ..

به مناسبت بازدید رهبر معظم انقلاب، دفتر حفظ و نشر آثار ایشاندر گفت و گویی با علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد به بررسی ناگفته‌هایی از حضور امام خامنه ای در نمایشگاه کتاب و توصیه‌ها و دغدغه‌های ایشان پرداخته است

 

کتاب و کتاب‌خوانی از جمله سرفصل‌هایی است که در فکر و رفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دیرباز تاکنون جایگاه منحصر به فردی داشته و تاکنون روایت‌های پرشماری نیز از توصیه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبه‌های ایشان دراین حوزه توسط مسئولان فرهنگی و فعالان تخصصی حوزه کتاب، برای مردم نقل شده است. اهتمام رهبر انقلاب به بازدید از نمایشگاه کتاب از رفتارهای ویژه ایشان در حوزه کتاب است؛ برنامه‌ای که معمولاً ساعت‌ها طول میکشد و در جریان آن اتفاقات جالبی می‌افتد و بحث‌های تخصصی فراوانی بین ناشران و غرفه‌داران با آیت‌الله خامنه‌ای شکل می‌گیرد ولی بخش عمده‌ای از آن در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود. روایت حاضران در این برنامه، و نقل آن‌چه روی داده است، به ثبت و انتقال این رویداد فرهنگی کمک می‌کند.
اکنون، به مناسبت حضور رهبر انقلاب اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفتگویی با علیرضا مختارپور از کارشناسان حوزه کتاب و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور که در چندین دوره از نمایشگاه در این برنامه حضور داشته است، به بررسی ناگفته‌هایی از حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب و توصیه‌ها و دغدغه‌های ایشان می‌پردازیم. آن‌چه در این گفتگو بیان شد، در قالب گفتار زیر در اختیار کاربران محترم قرار می‌گیرد.

 

 

متن مصاحبه در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۰۵
کتابدار ..

 

اردیبهشتی که تو باشی ابتدایش

در پیش چشم عاشقان،"مهدی‌بهشت" است ...*

 

چهار عنوان کتاب پیشنهادی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای مطالعه در اردیبهشت ماه:

دو امام مجاهد: امام حسن و امام حسین (علیهم السلام)/ تالیف رهبر معظم انقلاب/ انتشارات انقلاب اسلامی

روزهای بی آینه: خاطرات همسر آزاده شهید حسین لشکری/به قلم گلستان جعفریان/ انتشارات سوره مهر

شعر پارسی/محمدکاظم کاظمی/ انتشارات سپیده باوران

امام زمان/ زهرا عبدی/ انتشارات کتاب جمکران

 

* شعر از حسینعلی زارعی

 

 

معرفی کامل در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۵۱
کتابدار ..