کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خودش را روی صندلی انداخت. قلبش شروع کرده بود به نقاره زدن. دست روی سینه گذاشت. شاید آمده بودند نمایشگاه را ببینند. از جا پرید. دست پاچه شده بود. نمی دانست توی آشپزخانه قایم شود یا اتاق خواب. به خودش گفت: «برای چی باید مثل دزدها قایم بشم؟ کار بدی که نکرده م. با این کارهای بچگونه، خودمو رسوا می کنم.»

خبری نشد. با احتیاط به پنجره نزدیک شد. صدای خنده شنید. از گوشۀ پرده به حیاط نگاه کرد. باورش نمی شد! پس از دو هفتۀ سخت، بالأخره داشت او را می دید.

نگین و خواهرش هر کدام، خوشه ای انگور را زیر شیر حوض شستند و رفتند روی تاب نشستند. می گفتند و می خندیدند و آرام تاب می خوردند. نگین شبیه رامین می خندید. یک دستش را دور شانۀ ریحانه انداخت و با دست دیگر، خوشۀ انگور را بالای سر او گرفت تا قطره های آب، روی سر و صورتش بریزد.

یک چشم نگین به پنجره های بالای ایوان بود تا کسی او را در آن حال نبیند. ریحانه خواست تلافی کند که نگین پایین خوشه اش را گاز زد. باز خندیدند.

سینا بی صدا می خندید، گرچه به نظرش عادلانه نبود که خودش آن قدر به او فکر کند و او این قدر بی خیال و شاد باشد! در خیالش هم نمی گنجید بتواند پس از آن شب صورتی، او را مخفیانه و آن همه نزدیک، تماشا کند. هم از دزدانه دید زدن، بدش می آمد، هم آرزویش این بود که تا ابد، پشت آن پنجره بایستد و تماشایش کند. *

 

به گفته نویسنده

💝 مدیریت عشق مسئله کتاب شب صورتی است. داستان کتاب به مدیریت عشق یک نوجوان می پردازد. نوجوانی که در شهر یزد عاشق می شود و یک پیر که مراد او است، به کمک می‌آید.

فضای کتاب در جغرافیای شهر یزد می گذرد و صنایع دستی این شهر معرفی شده و نویسنده در این رمان نیز مانند کتاب رویای نیمه شب نگاه مهدوی خود را حفظ کرده و در اختتامیه کتاب به نیمه شعبان و شخص امام زمان (عج) توجه دارد.

 

 

* بخش هایی از کتاب

 

شب صورتی

مظفر سالاری

انتشارات دفتر نشر معارف

388 صفحه

 

 

saap.ir/@book_room

پاتوق کتاب فردا

خبرگزاری دفاع مقدس

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۸ ، ۰۹:۴۷
کتابدار ..
  1. کلاس آموزش نقاشی
  2. قصه خوانی با کارت های قصه گویی
  3. قصه گویی خلاق
  4. مسابقه "عروسک قشنگ من"
  5. برپایی جشن میلاد امام رضا (ع) و اختتامیه مسابقه

 

تشریح کامل برنامه ها در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۸ ، ۰۸:۰۵
کتابدار ..

بر مدار آفتاب و شکوه رضوان همزمان با دهه مبارک کرامت با مشارکت اعتاب مقدسه مشهد، قم و شیراز برگزار می شود.

مهلت شرکت در مسابقه: 15 مرداد

 

روش‌های شرکت در مسابقه


1. ارسال پاسخ به سامانۀ پیامکی: برای شرکت در مسابقۀ هرکدام از کتاب‌ها کافی است به‌ترتیب نام مسابقه و شمارۀ گزینه‌های صحیح پرسش‌ها را به‌صورت عددی دورقمی از چپ به راست، همراه با نام و نام خانوادگی خود، به سامانۀ پیامکی 3000802222 ارسال کنید؛ مانند نمونه‌های زیر:


بر مدار آفتاب ۱۳ احسان رضوی
دُرّ عصمت ۱۱ احسان رضوی
مثل امام‌رضا(علیه‌السلام) باش ۲۲ احسان رضوی
یک قمقمه دریا ۲۲ احسان رضوی


2. ضبط برشی از کتاب با صدای خودتان یا درست کردن پادکست از متن کتاب ها: صوت  با کیفیت مناسب و زمان حداکثر 100 ثانیه در فرمت mp3

 

3. دریافت منابع و شرکت در مسابقات با مراجعه به لینک های زیر:

 

 

بر مدار آفتاب (ویژه عموم)

دُرّ عصمت (ویژه عموم)

مثل امام رضا (ع) باش (ویژه کودکان 7 تا 11 سال)

یک قمقمه دریا (ویژه نوجوانان 12 تا 16 سال)

از چشمه تا دریا

امام رضا علیه السلام پیشوای هشتم

امام رضا علیه‌ السلام و زندگی

آقای خورشید مهربان و ابرک و دختر دانا

باران فضیلت

بانوی کرامت

چشمه ی معارف رضوی

عهد ماندگار

غریب پیروز

 

سامانه اشتراک محتوای حرم مطهر رضوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۸ ، ۰۸:۰۰
کتابدار ..

 

مستی نه از پیاله نه از خُم شروع شد

از جاده سه شنبه شب قم شروع شد

آیینه خیره شد به من و من به آینه

آن قدر خیره شد که تبسم شروع شد

 

خورشید، ذره بین به تماشای من گرفت

آنگاه آتش از دل هیزم شروع شد

وقتی نسیم آه من از شیشه ها گذشت

بی تابی مزارع گندم شروع شد

 

موج عذاب یا شب گرداب؟! هیچ یک

دریا دلش گرفت و تلاطم شروع شد

از فال دست خود چه بگویم که ماجرا

از ربنای رکعت دوم شروع شد

 

در سجده توبه کردم و پایان گرفت کار

تا گفتم السلام علیکم، شروع شد

 

فاضل نظری

 

از کتاب " از ابتدا نور"(معرفی و گزیده شعر ولایی شاعران جوان جلد3) "

به کوشش جواد محمدزمانی

سید حمیدرضا برقعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۰۹:۵۷
کتابدار ..

دعبل میگوید: خدمت امام رضا (علیه السلام) رفتم. حضرت به من هدیه ای دادند، گرفتم و تشکر کردم.
امام (علیه السلام) فرمودند: «چرا شکر خدا نکردی؟!»


شرمنده شدم و نزد امام جواد (علیه السلام) رفتم. ایشان هم هدیه ای به من دادند. گرفتم و گفتم: «الحمدلله!» امام جواد (علیه السلام) فرمودند: «حالا مؤدب شدی!» *

 

 

دعبل خزاعی، شاعر نامدار اهل بیت(ع) است که در زمان امام موسی کاظم و امام رضا (علیهم السلام) می زیسته.

کتاب تحسین برانگیز "دعبل و زلفا" اثر مظفر سالاری، به روایت بخشی از زندگی این شاعر می پردازد.  پست معرفی این کتاب زیبا در اینجا 

 

 

 

* سامانه اشتراک محتوای حرم مطهر رضوی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۷:۲۱
کتابدار ..

نخستین رمان نوشته شده درمورد ابوذر غفاری، صحابه بزرگوار پیامبر (ص). 

 

این کتاب، دومین جلد از چهارگانه‌ی نصرالله قادری است که برای چهار صحابه پیامبر (ص)، یعنی سلمان، ابوذر، بلال و مقداد، نوشته شده است.

 

 


مهم‌ترین مسئله در درخشندگی این اثر، قلم بسیار زیبا و هنرمند نویسنده است، که مخاطب را با کلمات بازی می‌دهد و در عین حال چنان روان و ساده نوشته شده، که از خواننده توان زمین گذاشتن کتاب را می‌گیرد.
همچنین، عدم به کار بردن کلمات ناآشنا، روایت عاشقانه‌ی داستان، تلفیق زمان‌ها و مکان‌ها و روایت داستان از زبانِ شخصی که خود، یک قدمی مرگ است به جذابیت داستان افزوده است. 


آقای قادری، اذعان داشته‌اند که برای نوشتن این رمان، بیش از ۳۰۰ اثر را  مطالعه کرده‌اند. جالب است که این ادعا را می‌توان در تمام جملات کتاب حس کرد، هرچند که منبعی در پاورقی کتاب ذکر نشده باشد! متن کتاب چنان محکم و با اعتماد به نفس نوشته شده است که کمتر اثرِ تاریخی_مذهبی‌ای از این ویژگی مهم برخوردار است. 

 

داستانِ ابوذر، از زبان مردی بیان می‌شود که جسمش پای چوبه دار است و گردنش در طناب دار... او که در زمان امام رضا (ع) زندگی می‌کند به جرم نوشتن حقایق درمورد شیعیان، به مرگ محکوم است. او داستانی درمورد جندب بن جناده نوشته است، که پسرش برای ما می‌خواند. 

 

این داستان از زمان تولد ابوذر شروع می‌شود و تا پایان زندگی او ادامه دارد. 
نویسنده، شما را در مقابل داستان مردی قرار می‌دهد، که یکی از ارکان اربعه است. کسی که به گفته‌ی پیامبر (ص)، راستگوتر از او در زمین نبوده؛ کسی که جز حقیقت به زبان نیاورده، و در نهایت بخاطر این ویژگی‌ها توسط بدخواهان زمان، به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

از آن‌جا که ابوذر، بعد از شهادت پیامبر (ص) همواره در رکاب مولا علی (ع) بوده است، زندگی‌نامه‌ی او مانند گزارشی از زندگی اهل بیت (ع) است. به گونه‌ای که پیامبر او را از اهل بیت خوانده است.


همچنین این کتاب، خواننده را با شخصیت‌ها و حوادث مهم آن روزگار مانند غزه‌ی ذی‌قرد، غزه‌ی فاضحه در تبوک و فتح مکه و... آشنا می‌کند. و به بسیاری از ابهامات، درمورد زندگی ابوذر، پاسخی مناسب می‌دهد. 

🎥 امید است که هر چه زودتر فیلمی پرمحتوا، برگرفته از این اثر ارزشمند ساخته شود و در اختیار مردم عزیز #ایران و شیعیان جهان قرار گیرد. 

 

تنهاترین عاشق… اما از منظر نثر و نگارش نیز اثری در خور اعتنا به شمار می‌رود. نوعی شور حماسی کنترل شده در نثر و بیان قادری در این اثر قابل ردگیری است که در یک نگاه کلی به اثر هویتی فرا ادبی داده است. قادری در این رمان نه مخاطبش را میزبان نثرهای متکلف و عوام­فریبانه مرسوم برای بیان قصه‌های تاریخی کرده است و نه آنها را با نثرهای سنگین و پرطمطراق حماسی روبرو می‌کند. نثر قادری در این کتاب به طور مشخص نثری شناسنامه­دار و تولید شده بر مبنای شخصیت و شیوه زندگی و تفکر ابوذر است. نثری که اندیشه و تفکر ساده­زیستی و صحرانشینی ابوذر را در کنار تندی و تیزی بیان با کفار و نرمی و معاشقه با محبوبش را توأمان با هم  داراست.

در کنار تمامی این موضوعات نثر قادری در این رمان نثری مخاطب­ پرور به شمار می‌رود. نثری که برای ارتباط گرفتن با مخاطب برای خود اصول و اسلوبی مشخص و معین دارد؛ نثری است که مخاطب در مواجهه با آن حس می­کند علاقه به کشف زوایای آن دارد و به عبارت ساده­تر خود را در مقابل موجودی تازه خلق شده و آماده کشف می‌بیند.

از نصرالله قادری پیش از این رمان «ناله‌های عاشق» با موضوع زندگی سلمان فارسی با همین تم منتشر شده و وی در حال حاضر نیز مشغول تألیف رمان دیگری با موضوع زندگی بلال حبشی است.

تنهاترین عاشق، عاشق ترین تنها

نصرالله قادری

انتشارات کتاب نیستان

512 صفحه

 

 saap.ir/@ketab_khani

نیستان

 

 

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۱
کتابدار ..