کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

نظر به ضرورت توجه به نظرات ارزشمند اعضای محترم کتابخانه‌های عمومی به عنوان مخاطبین اصلی کتابخانه‌ها، همچنین لزوم تاثیر این نظرات در برنامه‌ریزی، توسعه و ارزیابی خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، سامانه‌ای بدین منظور به آدرس poll.samanpl.ir  طراحی و در دسترس قرار گرفته است.

به شرکت کنندگان در نظرسنجی به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۸ ، ۰۸:۰۰
کتابدار ..

«سلام بر لهجه مهربانِ آفتابِ مدینه!
بر بارشِ بشارتِ بهار!
بر غنچه ‏زار آوای الهی در هیاهوی دنیازدگان!
بر سینه ابری تو و چشمانِ بارانی ات!
سلام بر زیبایی!
سلام بر حَسن!»
*

 

 

 

«غنچه دلتنگ» جلد چهارم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که برخی از مجلداتش در دهه 80، برنده جایزه یا کاندیدای جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شدند. در این مجموعه سعی می شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه اهل بیت(ع) می توانند الگو باشند و چگونه آنها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از 50 موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، ماجرای صلح با معاویه، علل صلح و مفاد آن، نظرات ایشان درباره دشمنان، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

 

*  گزیده ای از کتاب

 

 

غنچه دلتنگ

حسین سیدی ساروی

انتشارات دفتر نشر معارف

246 صفحه

 

منابع:

پاتوق معرفی کتاب

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۸ ، ۱۵:۱۳
کتابدار ..

راه‌پیمایی اربعین تنها سفری در جغرافیا نیست، بلکه حرکتی در تاریخ است؛ آن هم نه به گذشته، بلکه به آینده. آن‌چه به این سفر جغرافیایی عمق و معنای تاریخی بخشیده، تحولی است که در بصیرت راه‌پیمایان پدید آمده است.

(بخشی از کتاب)

 

 

دکتر غلامعلی حداد عادل در سفر خود به نجف اشرف در سال ۱۳۹۶، با سیل عظیم راه‌پیمایان اربعین هم‌مسیر می‌شود و شرحی از جریان این راه‌پیمایی و اتفاق‌های روی‌داده در مسیر نجف به کربلا را در این کتاب که با عنوانی برگرفته از تذکره الاولیاء عطار نیشابوری نامگذاری شده، ارائه می‌کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این اثر پس از بیان گزارشی از این سفر معنوی و حال و هوای مسیر راه‌پیمایی و موکب‌ها و زائران، به تحلیل این پدیده بزرگ سیاسی و دینی و اجتماعی می‌پردازد.

 

مراسم معرفی کتاب «به صحرا شدم، عشق باریده بود...» و همچنین رونمایی از ترجمه‌های انگلیسی، اردو و عربی این کتاب سه شنبه 16 مهر ساعت 16 در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.

نشانی: تهران، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، ورودی شماره ۴ پارک شهر، سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر

 

به صحرا شدم عشق باریده بود

غلامعلی حدادعادل

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

104 صفحه

 

منابع:

نهاد کتابخانه های عمومی کشور

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۸ ، ۱۴:۵۱
کتابدار ..

کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» را می‌توان اولین اثر پژوهشی جدی درباره حضور رزمندگان افغانستانی در دفاع مقدس دانست که در ۵۲۸ صفحه و با ارائه مستندات تصویری، خاطرات رزمندگان افغانستانی را روایت می‌کند و تحقیق و پژوهش آن، ۱۰ سال طول کشیده است.

 

« برای همدلی های بیشتر ملت های ما، ضروری است که بدانیم مجاهدان افغانستانی چگونه از ولایات مرکزی و شمالی افغانستان، از دشت لیلی جوزجان عبور کرده و در مسیر یافتن عشق، دوکوهه اندیمشک را هم پشت سر گذاشته اند تا به جزیره مجنون برسند. » (بخشی از کتاب)

 

محمدسرور رجایی، پیش از این، کتاب «در آغوش قلب‌ها» را درباره اشعار و خاطرات مردم افغانستان درباره امام خمینی «ره» منتشر کرده بود اما کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» را می‌توان اولین اثر پژوهشی جدی درباره حضور رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس دانست که براساس آمار منتشر شده، بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

 

از نقاط قوت این کتاب، می‌توان به کیفیت بالای روایت‌ها از منظر ادبی اشاره کرد. حال‌وهوای هر خاطره، شورانگیز است و بار حسی خوبی را منتقل می‌کند. یک نقطه مثبت دیگر را می‌توان روان بودن ادبیات آن با وجود گویش متفاوت نویسنده‌اش دانست.

 

از دشت لیلی تا جزیره مجنون: خاطرات رزمندگان افغانستانی از هشت سال دفاع مقدس

محمدسرور رجایی

انتشارات دفتر نشر معارف

528 صفحه

 

 

منابع:

پاتوق کتاب فردا

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر

مشرق نیوز ( + اطلاعات کاملتر )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۸ ، ۱۴:۳۹
کتابدار ..