کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

رامین ناصرنصیر، بازیگر و مترجم به مناسبت هفته کتاب، مطالعه کتاب ««ملت عشق» تالیف الیف شافاک را پیشنهاد داد.

رامین ناصرنصیر گفت: یکی از کتاب‌هایی که اخیرا مطالعه کردم استکه بسیار آن را دوست داشتم. این کتاب شامل داستان‌های مختلفی است، دو رمان که موازی هم جلو می رود و درنهایت به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند. ماجرای اندیشه‌های مولانا و ماجراهای شمس و او برای ما موضوع آشنایی است و بسیار هم درباره آن شنیده و خوانده‌ایم.

نگاهی به کتاب «ملت عشق» و نویسنده‌اش:

الیف شافاک در ایران نیز مانند خیلی از کشورهای دنیا به یک نویسنده بی‌نهایت خوش فروش تبدیل شده، موج به راه افتاده از انتشار رمان «ملت عشق» او در طی دو سال اخیر هنوز هم ادامه دارد. شافاک از آن دست نویسنده‌هایی است که نسبت به رویداد‌های سیاسی - اجتماعی ترکیه بی‌تفاوت نیست و این مولفه در جلب توجه رسانه‌ها و مخاطب‌ها نسبت به این نویسنده و اثرش موثر واقع شده است. او معتقد است:« نویسنده شخصیتی مجهول و غیرفعال نیست که گوشه‌ای بنشیند و داستان بنویسد و شعر بگوید بلکه باید موجی جدید ایجاد کند که به نفع مردم باشد.»

شافاک از نویسندگان محبوب ترکیه است و کتاب «عشق» او (در ایران با نام «ملت عشق»)، به عنوان پرفروش‌ترین کتاب تاریخ نشر این کشور (تجدید چاپ بیش از ۵۰۰ بار در چند سال اخیر) شناخته شده است.

این نویسنده در پاسخ به پرسش خبرنگار گاردین درباره پرفروش شدن این اثر در ترکیه و برخی از کشور‌های جهان گفت:« در دنیای امروز دو گرایش مختلف وجود دارد. از یک طرف علاقه به «مولانا» و به طور کل «فلسفه» و «شعر» فزونی گرفته است و از طرف دیگر کلیشه‌های بسیاری درباره اسلام در دنیا وجود دارد. من در این کتاب در پی توبیخ این کلیشه‌ها هستم. هنگام نگارش کتاب مخاطب خاصی در ذهن نداشتم. در داستان من به روی همه مردم فارغ از سن، نژاد، یا مذهبی خاص باز است.»

این رمان به نوعی بازگویی رابطه میان شمس و مولانا در قالب داستانی امروزی و از زبان زنی آمریکایی است که به همه روزمرگی‌ها و همسر و کار پشت پا می‌زند و عازم سفر ترکیه می‌شود.

رمان «ملت عشق» اثری است عاشقانه؛ برخوردار از فرمی که می‌توان آن را دو رمان در قالب یک رمان محسوب کرد؛ دو روایت  که به صورت موازی اما در دو زمان مختلف یکی قرن‌ها پیش در شرق و یکی در زمان حال و در غرب (امریکا) روایت می‌شوند؛ بر این پایه اگرچه به ظاهر تفاوت‌های بسیار زیاد و اساسی با هم دارند اما از آنجاکه بن‌مایه هردو رمان، عشق و تاثیر آن در زندگی است، بی‌شباهت به هم نیستند. ملت عشق از یک سو داستان دلدادگی و از دیگر سو داستان رهایی است؛ از یک سو به عشق زمینی می‌پردازد و از دیگر سو به عشق معنوی و جنبه‌های عرفانی عشق و زندگی اشاره می‌کند.

ماجرا مربوط به زنی به نام اللا است که در بوستون آمریکا زندگی می‌کند. رابطه او با خانواده‌اش چندان خوب نیست و رابطه زناشویی‌اش در حال فروپاشی است، در این میان اللا، کاری تحت عنوان یک ویراستار پیدا می‌کند. او می‌بایست رمانی را که به او داده شده است را بخواند و در مورد آن گزارشی تهیه کند. رمانی که زندگی او را برای همیشه تغییر خواهد داد. رمانی که به اللا می دهند، رمان ملت عشق است.

نحوه تغییر زاویه دید در این رمان بسیار چشم گیر و جذاب است، درواقع کتاب مدام از زاویه دید افراد مختلف روایت می‌شود. در کتاب از زاویه دید اول و سوم شخص استفاده شده است که جذابیت مطالب را دو چندان می‌کند. گاهی مطالب از دید شمس گاهی از دید مولانا، گاهی از دید گل کویر و گاهی از دید متعصب و غیره بیان می‌شود.

قسمتی از متن کتاب «ملت عشق»:

هیچ گاه نومید مشو. اگر همه درها هم به رویت بسته شوند، سرانجام او کوره راهی مخفی را که از چشم همه پنهان مانده، به رویت باز می کند. حتی اگر هم اکنون قادر به دیدنش نباشی، بدان که در پس گذرگاه های دشوار باغ های بهشتی قرار دارد. شکر کن! پس از رسیدن به خواسته ات شکر کردن آسان است. صوفی آن است که حتی وقتی خواسته اش محقق نشده، شکر گوید.


منبع: لیزنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۰۸:۴۴
کتابدار ..

کتاب، رسولی ست که زندگی را در دستانت به تماشا می گذارد تا لحظه های تنهایی ات را با خویش خلوت کنی و دل به معبود بسپاری.

هفته کتاب و 

روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گرامی باد





قلمنوشت: به عزیزان و دوستان خود، کتاب هدیه بدیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۰۸:۱۵
کتابدار ..


آواز تیشه امشب از بیستون نیامد

شاید به خواب شیرین، فرهاد رفته باشد

                                      حزین لاهیجی




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۰۸:۰۰
کتابدار ..

از بدرود اشکبار کاروان، چهل غروب گذشته است و قصه هاى سوخته، به چشم هاى فرات مى ریزد.

اربعین، با بوى خون در مشام و آبله در پا، رسیده است تا بگوید همه اتفاقات سرخ، در راستاى شکیبایى زینب علیهاالسلام بود.

چهل شب است که بر نیزه شدن آفتاب را سر بر شانه هاى آسمان مى گرییم. «اى چرخ! غافلى که چه بیداد کرده اى»

چهل روز گذشت. نه اشک‏ها در چشم دوام آوردند، نه حرف‏ها بر زبان! روایت درد، آسان نیست.

چهل روز از مرثیه بی‏ پایان خدا در خاک می‏گذرد و چهل عمره از بادیه ‏پیمایان عرفات کربلا...

چهل روز گذشت. اما چهل سال دیگر چهارصد سال،... هم بگذرد، صدای «هل من ناصر» تو بی ‏جواب نخواهد ماند.


حسین جان
بالا نرفت آن که به پای تو ، پا نشد
آقا نشد ، هر آن که برایت گدا نشد

اربعین سالار شهیدان تسلیت باد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۴۰
کتابدار ..

مؤمنین می دانند که دنیا دار امتحان و لغزشگاه است؛ ممکن است کسی تا بالای کوه برود اما سقوط کند. انسانی که می داند از او امتحان می گیرند، منتظر است هر چه زود تر امتحان تمام شود. چون از مردود شدن می ترسد. کسی که برای تفریح دوچرخه سواری می کند، دوست دارد زمان دوچرخه سواری اش طولانی باشد. امام کسی که مسابقه می دهد، دوست دارد دوچرخه سواری اش هر چه زودتر تمام شود. چون هر لحظه ممکن است عقب بیافتند، زمین بخورد و...
مؤمن می ترسد مبادا از خدا جدا شود. چون جدایی از خدا در همین دنیا اتفاق می افتد...

(صفحه 21 از کتاب "ضیافت بلا" )



این کتاب، تلاش دارد با نگاهی جدید به زیارت عاشورا، این دعا را راهی برای رسیدن به سلوک الی الله و نزدیک شدن به امامان معصوم(ع) معرفی کند.
-----------------------------------------
این کتاب می تواند دیدگاه شما را نسبت به زیارت عاشورا و ارتباط عاشورا و ظهور را دگرگون سازد، کتابی است که خواندنش به مخاطب نشان می دهد که چگونه می توان از قافله امام زمان علیه السلام جاماند همانگونه که بزرگانی از قافله کربلا جاماندند و ویژگی هایی را که برای همراهی استوار با امام زمانمان را باید داشته با شیم را خواهد آموخت!
با خواندن این اثر مخاطب از نظر اعتقادی و بصیرتی متحول خواهد شد و نقشه راهی هم برای چگونه عمل کردن برای کسب توفیق یاری امام زمانش را دریافت خواهد کرد.


این کتاب، تنظیم متن سخنرانی حجت الاسلام محمدمهدی میرباقری درباره مقایسه ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین(ع) است که در سال 1377 ارایه شد. 

به نظر نویسنده کتاب «هدف از خلقت چیزی جز قرب و لقاء حضرت حق نیست، لذا شناخت راه وصول به این هدف بزرگ برای رسیدن به آن بسیار مهم و ضرورری است و برای رسیدن به این راه دو نوع مسیر پیش بینی و پیشنهاد شده است، راه نخست، راه بزرگان و علمای اخلاق و برخی کتاب های معرفت به استناد آیات و روایت است و راه دوم سلوک با شفاعت اولیای خدا و بلای آن هاست. اگر راه نخست را همچون عبادت در ایام عادی سال فرض کنیم، راه دوم به منزله شب قدر است و راهی کوتاه تر برای رسیدن به لقای پروردگار است، که دعاهایی مانند زیارت عاشورا این راه را هموارتر می کنند.» 


کتاب«ضیافت بلا» در دو فصل با عنوان های «سیر و سلوک متعارف» و«مقالات سلوکی از زیارت عاشورا» تنظیم شده و مباحثی مانند «عزم و تصمیم انتخاب معبود»، «محاسبه»، «توبه» و «رجوع الی الله»، «سلام به ولی خدا» و «علت عقب ماندن افراد مختلف از قافله عاشورا» را بررسی کرده است. 



ضیافت بلا: مقامات سلوکی در زیارت عاشورا


تحقیق و تنظیم کتابحسن نوروزی
ناشر کتاب : تمدن نوین اسلامی
نوع جلدجلد نرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۱۰
کتابدار ..

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد... 




من یک چیزی " فهمیده ام" !

خدا شهادت را همیشه به 

آدم هایی داده که در کار،

سخت‌کوش بوده اند...

شهید مدافع حرم ، محمودرضا بیضایی



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۶ ، ۱۲:۰۹
کتابدار ..


اختتامیه اولین کنگره شعر کتابِ دفاع‌مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» ساعت ۱۵ روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه (فردا) با حضور جمعی از شعراء، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور در تالار اجتماعات کتابخانه عمومی محقق حلی تهران برگزار می‌شه.

طبق اعلام دبیرخانه ؛ نزدیک به ۶۰۰ اثر برای داوری به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که در این میان حدود ۴۵۰ اثر در قالب کلاسیک و باقی در قالب‌های نو، آزاد و دیگر قالب‌ها ارائه شده‌اند. در این مراسم ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی به ۱۰ اثر برتر در بخش اصلی و ۳ جایزه ۲۰ میلیون ریالی به ۳ اثر برتر در بخش ویژه اهداء خواهد شد.

آدرس: میدان شوش، خیایان ری، نرسیده به پارک کوثر، نبش خیابان شهید محمد یزدی، تالار اجتماعات کتابخانه عمومی محقق حلی تهران
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۴۲
کتابدار ..

مسابقه بزرگ کتابخوانی عاشورایی با هدف بهره‌مندی از فضای معنوی ماه محرم و صفر و همچنین ترویج اندیشه‌های امام خامنه ای در خصوص قیام امام حسین(ع) از کتاب «۷۲ سخن عاشورایی» از روز سی و یکم شهریورماه الی بیست و هشتم آبانماه به صورت اینترنتی در حال برگزاری است.



علاقه‌مندان می‌توانند فایل متنی کتاب را در پورتال کتابخانه‌های عمومی تهران www.tlib.ir یاwww.farhangsara.ir  دانلود و به سؤالات مسابقه پاسخ دهند و پاسخ‌ها را در قالب یک عدد ۱۰ رقمی به سامانه ۲۰۰۰۱۸۳۷۴۵ ارسال کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۶ ، ۰۸:۳۲
کتابدار ..

🌹ویژه عاشقان پیاده روی اربعین حسینی


📚 «پادشاهان پیاده»

💬 خرده روایت هایی از زیارت اربعین


✏مولف: بهزاد دانشگر| محمدعلی جعفری


📖ناشر کتاب : عهد مانا


📆سال نشر: 1396


👈جعفری ودانشگر همراه با مترجمان انگلیسی وعربی در سفر اربعین عازم نجف و کربلا شده اند.آنان در این سفر سراغ نسبت افراد و زایران امام حسین و حضرت ارباب رفته اند و حرف ها و خاطراتشان را پرس و جو کرده اند.


👪همه اقشار را میتوان در این کتاب دید:ایرانی، عراقی، اروپایی، مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی، زن و مرد، کوچک و بزرگ، موکب دار، پلیس، نویسنده، روزنامه نگار و پزشک و...


🔰این کتاب داستان دلدادگی آدم هاست به اباعبدالله الحسین(ع).داستان های بسیار جذاب و خواندنی از پیاده روی نجف تا کربلا و پاهای تاول زده و دلهای لک زده برای رسیدن به نینوا در تدوین مصاحبه ها زبان هر راوی حفظ شده و با لحن خودش روایت شده است و همین است که کتاب را خواندنی می کند.


خواندن خاطره با زبان جنوب شهر تهران یا یزد یا اصفهان و یا با لحن عربی لبنانی و با لحن فارسی دست و پاشکسته تایلندی های مقیم ایران


🔶گزیده کتاب👇

«هر مسافر قصه ای داشت و گاه رازی یا ارادتی. شروع قصه مسافرها با هم متفاوت بود. گاه از ایران بود یا عراق. از شهرهای کوچک و بزرگ. از شرق و غرب عالم. اما پایان همه قصه ها به یک جا ختم می شد. به سرزمینی بر کرانه فرات و یادگاری که از دل بهشت بر این سرزمین باقی مانده. به کربلا. به تربت سیدالشهداء . و هر قصه روایتی بود از نیرویی که مسافر را بر می خیزانَد و می کشانَدَش تا کربلا.


این کتاب عرض ارادتی است به ساحت مولا و سرور آزادگان عالم، امام عشق، امام حسین و تلاشی است برای بازنمایی ارادت زائرانش در اجتماع اربعین. روایت ها با کمترین دخل و تصرف بیانی ساده از این ارادت و شیدایی است که چند روزی مانده به اربعین، شوری در دل ها می اندازد و می رود که عالمی را پر شور کند.»

#پیاده_روی_اربعین

#امام_حسین(ع)

#خاطرات_اربعین


منبع:

📚کانال«پاتوق معرفی کتاب»📖

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۵
کتابدار ..

محسن از سال ۱۳۸۵ وارد مؤسسه شهید احمد کاظمی شد که این موسسه با جامعه مخاطب دانش آموزان نخبه 

فعالیت می کند. در ابتدا گروه ورزشی را انتخاب کرد امّا بعداً به سمت شاخه جهادی و کتاب و کتاب خوانی گرایش پیدا کرد. 

در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش زیادی داشت. در ماه رمضان با هماهنگی ائمه جماعات مساجد، نمایشگاه کتاب 

برپا می‌کرد و با اصرار، مردم را به کتابخوانی تشویق می‌کرد. اهتمام زیادی هم به نوشتن داشت و تمامی خاطرات خود را می نوشت. 


به نقل از : حمید خلیلی (مدیر موسسه شهید احمد کاظمی)

منبع : نرم افزار تلفن همراه سربلند.

از برنامه ی بازار میتونین دانلودش کنین.

#شهید_حججی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۸
کتابدار ..