کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
آسمان شاهد باش که در زیر سقف تو
یک تنه با انبوهی کثیر از تانک ها و زره پوشها و سربازان کفر
روبرو شدم. لحظه ای تردید به دل راه ندادم.

ای زمین تو شاهدی که خون از بدنم جاری بود و با خاک های پاک تو
گلی گلگون بوجود آورده بود و من ابا نداشتم که تا آخرین قطره خون، خود را تسلیم کنم
احساس می کردم که عاشوراست و در حضور حسین (ع) می جنگم
و او چابکی و زبردستی مرا تحسین می کند، و تپش بی پایان من....
و از قربانی شدن در بارگاه عشق آگاهی دارد. *



«مرد رؤیاها» داستانی است از زندگی شهید چمران در آمریکا، لبنان و مصر که تا پیش از این کمتر درباره آن گفته شده بود. شجاعی در این فیلم نامه می کوشد در فضایی میان یک اثر اکشن و یک ملودرام عاشقانه از زندگی یک مجاهد قلم بزند. بنابراین در ابتدا یک ساختار واقعی و رئال از شخصیت دکتر چمران ارایه می کند. فردی که در عین عمل گرایی، فعالیت بر اساس اصول و شیوه های مبارزه سیاسی و نظامی و چریکی، عاشق پیشه نیز هست و روابط عاطفی زندگی را نیز فراموش نمی کند.

«مرد رویا ها» شهید چمرانی را معرفی می کند که در صحنه زندگی، همه جوانب و ظواهر زندگی فردی و اجتماعی را توأم با هم به نمایش می گذارد. مبارزه و گسیختن از دنیا در عین وابستگی های عاطفی و زمینی.

این کتاب با روایت پرکشش و کمتر شنیده شده از آشنایی شهید چمران با همسرش در آمریکا آغاز می شود و در ادامه به ماجرای اعتراض شهید چمران و برخی هم فکرانش در آمریکا به جنایات ساواک و زندان های رژیم پهلوی می پردازد.

تحصن چمران در معبد مجاور با سازمان ملل و نیز اعتراض وی و دوستانش در مقابل سفارت ایران در آمریکا، ماجرای ورود جسورانه آن ها به سفارت، ماجرای ساماندهی راهپیمایی پنجاه مایلی جوانان ایرانی در آمریکا در اعتراض به شاه و واکنش آمریکایی ها به آن و چگونگی تلاش چمران برای لغو اعطای مدرک دکترای افتخاری به شاه در آمریکا از بخش های تاریخی متن این فیلم نامه است که پیش از این کمتر در مورد آن سخنی به میان آورده شده بود.

دیگر بخش «مرد رویاها» به ماجرای حضور چمران در مصر در دوران زمامداری جمال عبدالناصر و رفتن به دفتر وی، دریافت کمک های نظامی از او برای آموزش نیروهای چریکی، آشنایی با امام موسی صدر و مهیاشدن امکان حضور چمران در لبنان اختصاص دارد.


مرد رویاها

نوشته سید مهدی شجاعی

انتشارات کتاب نیستان

525 صفحه 


* بخشی از مناجات شهید چمران در کتاب زیبایش: رقصی چنین میانه میدانم آرزوست

  پاتوق کتاب فردا

اطلاعات کامل تر درمورد مرد رویاها در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۷
کتابدار ..

« بازی که تمام شد، کسی حال و حوصله حرف زدن نداشت. از خجالت سرمان را انداختیم پایین. «ناصر» که کاپیتان بود، گفت:«حرف گوش نمی‌کنید. صدبار گفتم فوتبال هم مثل جنگیدن است. هر کس جای خودش باید درست بازی کند ولی به گوشتان نرفت که نرفت، این هم نتیجه‌اش!» پنج تا گل خورده بودیم.....» 


این متن، بخشی از کتاب فوتبال و جنگ زندگی داستانی شهید ناصر کاظمی از مجموعه قصه فرماندهان است.


ناصر کاظمی در خرداد 1335 در تهران متولد شد. در دانشگاه تربیت بدنی خواند و همزمان با تحصیل، به کار معلمی در مدارس جنوب تهران پرداخت. پس از شروع جنگ تحمیلی به مناطق غرب کشور اعزام می شود و به فرماندهی سپاه پاوه می‌رسد و سرانجام در 6 شهریور 1361 حین پاکسازی محور پیرانشهر ـ سردشت‌ به شهادت رسید.


محمود جوانبخت نویسنده کتاب «فوتبال و جنگ» در تدوین این کتاب مصاحبه‌هایی با برادر شهید کاظمی و همرزمان وی انجام داده است. همچنین از منابع مکتوبی که درباره #سرداران شهید استان تهران تهیه شده، به خوبی استفاده کرده است. او از زندگی شهید کاظمی 8 حادثه جالب و سوژه داستانی را کنار هم قرار داده است.


فصل‌های این کتاب عبارت اند از:

«پاهای خونی»، «حسادت»، «غریبه‌ها»، «فرماندار موفرفری!»، «توکل بر خدا»، «عینک آقای رئیس جمهور»، «فوتبال و جنگ» و «او هنوز زنده است» 


آخرین قصه این کتاب، خاطره یکی از دوستان کاظمی است. در این خاطره به زمانی اشاره می‌شود که وی برای سفر مکه برگزیده شده بود. ناصر کاظمی به وی پیشنهاد می‌کند به جای خودش به این سفر برود و می‌گوید: شاید تو مکه بروی و من پیش خدا بروم. صبح روزی که دوست کاظمی آماده اعزام به مکه می‌شود خبر شهادت وی را از رادیو می‌شنود.


فوتبال و جنگ

به قلم محمود جوانبخت

انتشارات سوره مهر

56 صفحه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۹
کتابدار ..

هزاران آفرین بر جانت ای ماه
روان عاشقان قربانت ای ماه


مبارک باد ماه عشق بازان
که بنشینند در ایوانت ای ماه


مبارک باد عید روزه داران
نکویان جهان مهمانت ای ماه . . .



امضا نشود کتاب ما تا
از یار خبر نیاید امشب
این سی شب و روز ما نه ارزد
تا او به نظر نیاید امشب


به امید ظهور حضرت حجت (عج)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۰۳
کتابدار ..

میخائیل رمضان، معلم ساده عراقی است که شباهت بسیاری به صدام حسین دارد. یکی از اقوام‌شان که در رژیم بعث مشغول به کار است، برای خودشیرینی او را به صدام معرفی می‌کند. در سال 1977 صدام حسین، با خوشحالی او را شخصا احضار می‌کند. این آغاز یک زندگی جدید برای میخائیل است. جراحی آلمانی به نام دکتر هلموت ریدل وی را تحت عمل جراحی قرار می دهد تا کوچک ترین تفاوت های صورتش با صدام اصلاح شود. میخائیل، تا پایان سرنگونی رژیم بعث، در اتفاقات مهمی حضور دارد. ترورهای مختلف، جلسات و حضور در مناطق جنگ ایران و عراق. میخائیل رمضان با این شباهت توانست نوزده سال نقش صدام را در عرصه های اجتماعی، سیاسی و نظامی بازی کند. او در کتاب خاطرات خود، اسرار زیادی را فاش می کند. او حتی با حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر و یاسر عرفات ملاقات می کند، بدون اینکه آن دو پی ببرند که او صدام واقعی نیست. 

این کتاب، سیری در اعمال این رژیم و گواهی بر درد و رنج‌های عراق با همه‌ی اشکال آن است. نویسنده در این کتاب به مسائلی تکیه کرده است که با چشم خود آن‌ها را دیده و با آن‌ها زندگی کرده است.

شبیه صدام از جبهه های جنگ عراق با ایران و روزهای اشغال کویت دیدارهای متعددی داشته است. میخائیل رمضان چندی پس از اشغال کویت توسط عراق از کشورش می گریزد. او اینک ساکن نیویورک است.


شبیه صدام

میخائیل رمضان

ترجمه محمدنبی ابراهیمی


انتشارات سوره مهر

415 صفحه


saap.ir/@ketab_khani

bookroom.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۸
کتابدار ..



رهبر معظم انقلاب: فلسطین ، از نهر اردن تا دریای مدیترانه، یک تاریخ، و پایتخت آن بلاشک #قدس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۷
کتابدار ..

على علیه‌السلام از مردانى است که هم جاذبه دارد هم دافعه، و جاذبه و دافعه او سخت نیرومند است. شاید در تمام قرون و اعصار جاذبه و دافعه‏‌اى به نیرومندى جاذبه و دافعه على پیدا نکنیم. 

دوستانى دارد عجیب، تاریخى، فداکار، باگذشت... سایر شخصیت‌های جهان، با مرگشان همه‌چیزها می ‏میرد و با جسمشان در زیر خاک‌ها پنهان می گردد، اما مردان حقیقت خود می‌میرند ولى مکتب و عشق‌ها که برمی انگیزند با گذشت قرون تابنده‌‏تر می‌گردد.

این جاذبه را در کجا می ‏توان یافت؟ گمان نمی ‏رود در جهان نظیرى داشته باشد. على به همین شدت دشمنان سرسخت دارد، دشمنانى که از نام او به خود می‌‏پیچیدند. 

على از صورت یک فرد بیرون است و به‌صورت یک مکتب موجود است و به همین جهت گروهى را به سوی خود می‌‏کشد و گروهى را از خود طرد می‌نماید. آرى، على شخصیت دونیرویى است.


(برگرفته از کتاب جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام به قلم استاد شهید مرتضی مطهری)


سالروز شهادت مولای متقیان، امیرالمومنین علی (علیه السلام) تسلیت باد.



saap.ir/@masjednama_ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۹
کتابدار ..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۰
کتابدار ..

در پژوهش اجتماعی ـ فرهنگی، اگر پژوهشگر بخواهد در مورد فرهنگی که خود بدان متعلّق است مطالعه کند، آشنایی او نسبت به آن فرهنگ از یک سو برای کار او مزیت است و از سوی دیگر ممکن است مانع شناخت درست و دقیق دیدن شود. روزمرگی و عادت ذهنی و رفتاری، پوششی بر زندگی می کشد که به راحتی قادر به دیدن آن نیستیم. ذهن چیزهایی که به آنها عادت کرده ایم را از حوزه آگاهی خارج می کند و برای انجام و تکرار آن به توجه نیاز نداریم... . در زبان شناسی، «آشنایی زدایی» روش و شیوه کشف و بیان معناست، ولی در پژوهش های اجتماعی و فرهنگی، آغاز پژوهش و طرح مسأله برای محقق است.


منطق گزینش بیانات و خاطراتی که در کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» آمده است، مبتنی بر آشنایی زدایی از «تصویر عمومی شده» امام خمینی است.

کتاب از سه بخش تشکیل شده است: مقدمه تدوینگر، بیانات امام خمینی و خاطراتی ناب از امام خمینی.


👌 کسانی که تازه میخوان از سیره و نوع تفکر امام خمینی(ره) آشنا بشن و در عین حال خلاصه هم باشه، این کتاب برای شروع خیلی خوبه.



«خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده»

گزاره هایی برای آشنایی زدایی از تصویر عمومی شده امام خمینی(ره)



مولف : روح الله نامداری

ناشر کتاب : دفتر نشر معارف

165 صفحه


sapp.ir/book_room

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۱۵
کتابدار ..


ترجمه خواندنی قرآن

به روش تفسیری و پیام رسان

برگردانی خوش فهم برای نوجوانان و جوانان


ترجمه حجت الاسلام علی ملکی

ناشر: مترجم


این ترجمه حالات روایت داستانی دارد ،انگار دارد با شما حرف می زند.


ویژگی های این ترجمه:

روان بودن و سادگی

مبتنی ساختن بند بند  ترجمه بر تفسیر

تلطیف بار معنایی برخی واژه ها، متناسب با سن و فضای فکری دانش آموزان و جوانان

ویرایش بروز زبانی و صوری

گذر از دشواری های ترجمه قرآن در آیه های سخت فهم و متشابه و چندوجهی

پاورقی های مفید و ضروری


چند رنگ جذاب هم داره ( بنفش- سبز تیره- زرد- خاکستری[بژ]- قهوه ای روشن [فندقی]- قهوه ای تیره [ عنابی]- زرشکی

همچنین در صورت خرید از سایت مترجم (اینجا) با پست رایگان براتون ارسال خواهد شد.


اطلاعات بیشتر در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۳
کتابدار ..


 «باسواد کردن مسلمانان؛ فدیه آزادی مشرکان» 


ارزش خواندن و مطالعه در صدر اسلام به حدی بود که در پایان جنگ بدر که تعداد زیادی از مشرکین به اسارت مسلمانان در آمدند، اعلام شد که هر یک از مشرکین اگر فدیه بپردازد یا به ۱۰ نفر از مسلمانان سواد خواندن و نوشتن را بیاموزد آزاد خواهد شد که این امر از اهمیت علم و مطالعه در اسلام، آن هم بدترین شرایط جنگ خبر می‌دهد، تا آن جا که اسلام سواد و مطالعه را با مصالح کلی خود حتی در شرایط جنگی یکی می‌داند.


قرآن و دین اسلام کتاب و کتاب خواندن را به عنوان یکی از واجبات به شمار آورده است چنانچه در سوره مزمل آیه ۲۰ می گوید: «فاقروا ما تیسر من القرآن؛  تا آنجا که می توانید قرآن بخوانید» و در این خصوص و به خاطر تاکید بر آن اولین آیات نازل شده بر پیامبر را با کلمه «اقرا» به معنای بخوان آغاز کرده است. با توجه به این اهمیت ویژه می‌توان دانست که اگر انسان‌ها کتاب نداشتند و خواندن و نوشتن را فرانمی‌گرفتند حجت بر آنها تمام نمی‌شد و مبرهن است که کتاب خوانی و مطالعه موجب رستگاری انسان و خشنودی خداوند شده و خداوند همواره تاکید خاصی بر این موضوع دارد و برای اهالی علم و اندیشه جایگاه ویژه و خاصی در بارگاه خود قائل شده است.


«اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی» 📚


«هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ؛ آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟ تنها خردمندان متذکر می شوند». (زمر/ ۹) این نشانه‌های روشن و همچنین پیشنیه فرهنگی ما یعنی تعدد کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و آثار مکتوب نام‌آوران و دانشمندان مسلمان ایرانی همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است و این حقیقت را بر ما آشکار می‌کند که *آیین اسلام پرچمدار کتاب و کتاب‌خوانی در زمین است.*


در طول تاریخ نیز همواره توصیه علما و بزرگان دین و علم و ادب بر اهمیت کتاب و مطالعه بوده است. 

در میان بزرگان دین اسلام نیز توجه ویژه‌ای به این مسئله شده و احادیث فراوانی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) در این رابطه نقل شده که حاکی از اهمیت این مسئله در نزد آنان است. 

چنانکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «مَن ماتَ و مِیراثُهُ الدَّفاتِرُ وَالْمَحابِرُ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ؛ هر که بمیرد و میراث او دفترها و دوات باشد، بهشت بر او واجب است».


امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: در عجبم از مردی که به جسم خویش چه بسیار اهمیت می‌دهد و غذای آلوده نمی‌خورد اما نسبت به کتاب و مطالعه که برای تغذیه روح او است بی‌اعتنا است و مطالعه نمی‌کند و یا اگر مطالعه می‌کند کتاب‌های خوبی مطالعه نمی‌کند.


منبع: خبرگزاری ایکنا

saap.ir/@book_room
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۵۷
کتابدار ..