کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به مناسبت ایام نهم‌ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان علیه‌السلام مسابقه کتابخوانی ملی با محوریت کتاب «یازدهمین نور» شامل 20 قطره از دریای معارف امام حسن عسگری علیه‌السلام را برگزار می‌نماید.

نحوه برگزاری:

این مسابقه شامل 20 سوال چهارگزینه‌ای بوده که از متن کتاب استخراج شده و شرکت‌کنندگان از دو طریق می‌توانند پاسخ‌های خود را ارسال نمایند.
1. شرکت از طریق سایت mahdaviat.ir و لینک موجود در صفحه اصلی پورتال جامع مهدویت
2. شرکت در مسابقه از طریق ارسال پیامک به سامانه پیامکی 30001366
در این روش شرکت کنندگان می‌بایست گزینه‌های صحیح را به صورت یک عدد 20 رقمی از چپ به راست به شماره 30001366 پیامک نمایند.
دقت نمایید. در پاسخگویی پیامکی: برای انتخاب گزینه الف شماره 1، گزینه ب، شماره 2 و گزینه ج شماره 3 و گزینه د شماره 4 را انتخاب نمایید

 

جوایز:

11 جایزه یازده میلیون ریالی و جوایز ارزنده دیگر 
 

مهلت شرکت در مسابقه:

30 دی ماه 1397 
 

فایل pdf کتاب را می توانید از اینجا دریافت کنید.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۷:۱۵
کتابدار ..

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۷:۰۶
کتابدار ..

 

ماجراهای داستان این اثر به همان سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، درگیری های عناصر ضد انقلاب در کردستان و سرانجام ماه های اولیه شروع جنگ تحمیلی مربوط است. خواننده در این اثر با سرهنگ حمید رضا مدنی، فرمانده حکومت نظامی یکی از مناطق تهران آشنا می شود که چنده ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر شده و منتظر است حکم تیربارانش صادر شود. او کودکی اش را در خانواده ای مذهبی سپری کرده است. وقتی پسری کوچک بود، پدرش قصد داشته او را به دلیل برداشتن دو اسکناس ده تومانی از صحن حرم شاه عبدالعظیم با ترکه های آلبالو تنبیه کند. اگرچه در جنگ ظفار نیز شرکت داشته اما هرگز دستش به خون بی گناهی آلوده نشده است.

سرهنگ در زندان به آموزش پاسداران مشغول می شود. بالاخره پس از تحمل چند ماه زندان، تبرئه و از زندان آزاد می شود. سپس عازم کردستان می شود و در درگیری های سنندج رشادت هایی از خود نشان می دهد. در شهر سنندج با یوسف، یکی از پاسدارانی که به او آموزش داده، روبه رو می شود. سرهنگ به شهادت می رسد اما یوسف پس از رسیدن نیروهای کمکی، وارد سنندج می شود. با این حال، رمان ترکه های درخت آلبالو روایتی است از زندگی شهید ایرج نصرت زاد که سرگذشت پر فراز و نشیبی در ماه های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیرها در کردستان و آغاز جنگ تحمیلی داشته است.

 

بخشی از کتاب:

«...در دبستان سلمان درس خواندم؛ هیچ وقت هم شاگرد خوبی نبودم، ولی انشاهای خوبی می نوشتم.از همان زمان شروع به نوشتن کردم،هر چیزی را که خوشحال یا ناراحتم می کرد می نوشتم، خیلی از نوشته های امروز من به همان دوران باز می گردد.
من صدای امام را سال ۵۷ شنیدم. ندای حق طلبانه ی او را که می گفت: عزیزانم نهراسید.از اوایل آن سال شروع به نوشتن خاطراتم کردم. می نوشتم وقایم می کردم. وقتی انقلاب پیروز شد من یک کتاب داشتم ، درحالی که خودم نمی دانستم . بعد از انقلاب از اولین کسانی بودم که به عنوان خبرنگار جنگی اعزام شدم.
ترکه ها در زمانی نوشته شد که کودتای نوژه در حال شکل گیری بود  و من از آن مطلع نبودم.الان که آن وقایع منتشر شده است می بینم که تمام حوادث پس از پیروزی انقلاب حساب شده بوده است. این که سرباز می خواهیم چه کار، ارتش را منحل کنید واز این قبیل حرف ها.توی یکی از جلسات نقدی که برای کتاب گرفته بودند.یک سرهنگ ارتشی بلند شد وگفت:،اولین که تا به حال برای حفظ ارتش نوشته شده است، این رمان است....»

 

ترکه های درخت آلبالو

اکبر خلیلی

انتشارات عصر داستان

 

پاتوق معرفی کتاب

saap.ir/@ketab_khani

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۶:۳۵
کتابدار ..

در این روزهای سخت، دشوار و ناپایدار که «ز منجنیق فلک تیغ فتنه می‌بارد»، از دست اهالی فرهنگ و «خدایگان کتاب» چه کاری ساخته است؟ در این هنگامه‌ی پرفراز و نشیب، که بیش و پیش از همه، عرصه فرهنگ و منسوبان آن، شوربختانه مهجور و آسیب‌پذیر می‌شوند و به حاشیه می‌روند/رفته‌اند، دغدغه‌مندان فکر و اندیشه چه چاره‌ای می‌توانند بیاندیشند؟

آیا سخن از غذای روح، در زمانه‌ای که غذای جسم در مضیقه قرار گرفته، بسان کاریکلماتوری نیست که اسباب پوزخند و استهزای مخاطبان را فراهم می‌کند؟ در این ناخوش‌احوالی، با چه منطق و بهانه‌ای می‌توان مردمانِ سراپا اضطراب و تشویش را به کسب دانش و معرفت، ترغیب و تشویق نمود؟

در این برهه‌ی‌ خطیر، چه مسئولیتی دارند/می‌باید داشته باشند کتابداران، این پرستاران آگاهی و دانایی؟ کدام تدبیر در این روزگار عسرت، چاره تواند کرد خاطر خسته هم‌میهنان ما را؟

ناگفته پیداست که شلم‌شوربای اوضاع اقتصادی یعنی خداحافظی سبد خانوار با کالا‌های فرهنگی؛ یعنی از رونق افتادن صعنت چاپ و نشر؛ یعنی راکد و ساکت شدن قفسه‌های کتابخانه‌های شخصی؛ یعنی در درازمدت، کمرنگ شدن قوه عاقله و تفکر. و مردمانِ بی‌کتاب، یعنی جامعه‌ی بی‌حساب و کتاب! یعنی حساب‌اش با کرام‌الکاتبین!

اما مگر نه این است که هیچ دست معجزه‌گری از بیرون این آب و خاک، برج و باروی این دیار را نخواهد ساخت؟ مگر نه این است که خداوند، احوال هیچ قومی را دگرگون نمی‌سازد، الا اینکه خود بخواهند؟ مگر نه این بود که کشوری چون آلمانِ پیشتاز امروز، از دل ویرانه‌های جنگ جهانی و به دست آحاد ملت‌اش، تجدید حیات نمود؟ و مگر مردمان آگاه‌تر، در حل معضلات و مشکلات‌شان، تواناتر نخواهند بود؟

پس درنگ جایز نیست؛ بیایید بسیج شویم برای خواندن و مطالعه بیشتر و حریصانه‌تر. در نهضتی فراگیر، همدست شویم برای ترغیب همه و همه، به دانستن بیشتر و آگاهی‌های عمیق‌تر.

بیایید به آغوش امن کتاب، به عنوان مهم‌ترین ابزار روشنگری و فهم وثیق پناه ببریم و خود را به محتوای این یگانه‌‌ابزار درک صحیح جهانِ اطراف‌مان مسلح کنیم. از حِصن حصین کتابخانه، به مثابه والاترین و استوارترین نهاد انسان‌ساز و حامل عنصر اساسی دانایی، یاری بجوییم و در پناه‌اش آرام گیریم و در اوضاع و احوالات‌مان اندیشه‌ورزانه تعمق کنیم و دانسته‌ها و ندانسته‌های خود را ورز دهیم و در علل و عوامل کامیابی و ناکامی ملت‌ها غور کنیم و یاد بگیریم و یاد بدهیم.

از خودمان آغاز کنیم،... در اثنای ارتباط روزانه با مراجعان و اطرافیان، کتاب را یگانه منبع نجات از جهل و تعصب و ندانم‌کاری و تکرار خطاها معرفی کنیم. انس و الفت با کتاب را تنها راه رهایی از فریب‌ها و خدعه‌ها و برترین ابزار فهم عمیق و تحلیل دقیق بنمایانیم.

.... در گفتگوها و گعده‌های روزانه، از ارجاع به کتاب‌های خوب غافل نباشیم. مخلص کلام اینکه، بذر امید بکاریم تا بهار بی‌پایان در وجودمان رویش کند. 

با کدامین واژه

با کدام اشاره و ایما

بگویم‌ات مانا

که بهار را پایان‌ نیست

وقتی‌که تو آغاز می‌شوی...

 

برگرفته از پایگاه تخصصی خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران ( لیزنا )

نوشته عیسی زارعی، دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی (با تلخیص)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۷ ، ۰۸:۳۶
کتابدار ..

روایتی زیبا از عشقِ گیله‌مرد به همسرش، عسل...

 

 

❤️کتاب در ۳فصل نوشته شده است، و بازه‌ی زمانی قبل تا بعد از انقلاب را روایت می‌کند.
گیله‌مرد معلم ادبیات است که به دنبال یافتن عسل اصل به آذربایجان می‌رود و در آن‌جا عاشق عسل خانم می‌شود.
🐝
وضعیت این زوج، قبل از انقلاب و شکنجه‌ی ۲۳روزه‌ی گیله‌مرد، همچنین بیکاری و روی آوردن به کتاب فروشی و... 
روایت داستان برعهده‌ی گیله‌مرد است اما بیشتر حجم کتاب مکالمه‌ی بین این دو عاشق است که گاهی با هم موافق و گاهی مخالفند. حرف‌هایشان از سیاست و هنر و شعر و کتاب و ورزش و نقد بر سینما و... گرفته تا فلسفه را شامل می‌شود.

نویسنده، مَردی را برای مخاطب توصیف می‌کند که پر از شعار و اعتقادِ عاشقانه است و به تمام این شعارها و اعتقادهایش پایبند است؛ او از نسل‌های جدید بخاطر عشق‌های تقلبی ناراحت و گله‌مند است. همچنین کسانی را که به امید زندگی بهتر، وطن را ترک می‌کنند شدیدا نقد می‌کند.

🔸نثر کتاب به همان شیوه‌ی همیشگی نادر ابراهیمی نوشته شده، که خواندنش برای بعضی‌ها سخت است.

 

یک عاشقانه آرام

نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

 

بخشهایی از کتاب

 

 

عاشق “شدن” مسأله ای نیست، عاشق “ماندن” مسأله ی ماست. بقای عشق، نه بروز عشق. 
عشق به اعتبار مقدار دوامش عشق است، نه شدت ظهورش…

در عشق، جایی عظیم برای بداهه نوازی هست، به شرط آنکه نواختن را بدانی.

مرگ مسأله ای نیست. اگر به درستی زندگی کرده باشی.

پیری در روح است، نه در سال.

عشق، حرکت دو نفر، مشتاقانه، به سوی هم نیست، بلکه حرکت دو نفر در کنار هم است.

زمان، بدون اراده، بدون هدف، بدون آرزو، بدون تازگی، بدون دگرگونی های نا منتظر، یک پیکره ی سنگی بیش نیست.

 

saap.ir/@ketab_khani

کافه بوک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۱۷:۳۹
کتابدار ..

کتاب‌خوان آذر ماه با ارائه کتاب‌های

«ادب نبوی» از آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی،

 «سرزمین آرزوها» از مرتضی عبدالوهابی، 

«ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها» از اعظم سبحانیان

«قصه های شب چله» از الهام ابراهیمی معرفی شد.

 

معرفی کامل کتاب ها در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۷ ، ۱۵:۱۲
کتابدار ..