کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بسیاری از دانش آموزان به دلیل دوری مسافت به ندرت به کتابخانه می آیند.  قالب دانش آموزان مدرسه شیخ ضیا عاملی شال نیز از این دسته هستند. در بازدیدی که این دانش آموزان به همراه مربیان خود از کتابخانه شال داشتند، برای آنها تور کتابخانه گردی برگزار شد. در این برنامه، بخش های مختلف کتابخانه برای دانش آموزان معرفی و شرایط عضویت کتابخانه تشریح شد.

 

 

برخی از آنها که برای اولین بار قدم به کتابخانه گذاشته بودند، با اشتیاق بیشتری نسبت به سایرین در بخش‌ها قدم زده و کتابها را تماشا می کردند به ویژه بخش های نوجوان، مرجع و کودک بسیار مورد استقبال شان قرار گرفت. همچنین با دیدن نمایشگاهی که از کتابهای مولفین شالی ترتیب داده شده بود نیز بسیار خوشحال و شگفت زده شده و با اشتیاق کتابهای تالیفی همشهریان خود را به هم نشان می دادند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۸ ، ۱۴:۲۱
کتابدار ..

نشست نقد و بررسی کتاب

نشستی با حضور مرتضی امیری نژاد نویسنده کتابهای 1- آیینه خیال(شرح عربی و فارسی معلقات سبع طوال)، 2- سیاستهای سیاه و سایه‌های رنگی، 3- هزار نکته، هزار تست عربی هزاره نوین، تنی چند از دیگر نویسندگان و شاعران بومی شهر شال، اعضای شورای شهر و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه شال برگزار شد.

در این نشست ابتدا آقای حسین غلامی نویسنده و شاعر پیشکسوت و همچنین عضو حقیقی انجمن کتابخانه شال ضمن معرفی اجمالی نویسندگان و اهالی قلم بومی شال در چند دهه اخیر، به معرفی و نقد آثار آقای امیری نژاد پرداخت.

 

 

در ادامه نیز آقای امیری نژاد، به تفصیل به معرفی کتابهای تالیفی خود پرداخته و از انگیزه های نگارش این کتابها و گروه های مخاطب آنها سخن گفت.

آقای امیری نژاد، نویسنده و همچنین مسئول سیاسی سپاه ناحیه بویین زهرا، کتاب سیاست های سیاه و  سایه های رنگی را که درباره جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی می باشد برای مطالعه اقشار مختلف مردم مناسب دانست.

همچنین کتاب آیینه خیال ایشان نیز شرحی است بر کتاب معلقات سبع طوال که درباره 7 تن از شعرای شاخص دوران جاهلیت می باشد.

 

 

با شعرخوانی شاعر پیشکسوت شالی جناب حاج محمد یعقوبی، این نشست، حال و هوای شاعرانه نیز به خود گرفت.

در بخشی از برنامه، میزی طراحی شده بود تا شرکت کنندگان بهترین جمله از بهترین کتابی که خوانده اند را نوشته و در تابلو نصب کنند و جملات جالب توجهی نیز نوشته شده و مورداستقبال بینندگان قرار گرفت.

 

 

همچنین آقای امیری نژاد تعدادی از کتابهای خود را امضا و به دانش آموزان اهدا نمود.

در پایان نیز از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

نمایشگاه آثار مولفین شالی

نمایشگاه کتابی از تالیفات نویسندگان شهر شال در خلال نشست نقد و بررسی کتاب به نمایش در آمد که مورد توجه مراجعان نیز قرار گرفت بطوریکه برخی پیشنهاد دادند بخشی برای نمایش همیشگی آثار مولفان بومی در کتابخانه در نظر گرفته شود.

 

 

سایر تصاویر در ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۰
کتابدار ..

حضرت فاطمه معصومه(س) زندگی کوتاه ولی پرباری داشت. آن حضرت در طول زندگی کوتاه خویش، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت، اما متأسفانه در تاریخ به این فراز و فرودها اشاره‌ی زیادی نشده است. آنچه مسلم است، حضرت معصومه در کنار پدر بزرگوار و برادر گرامی‌اش، در حوادث تاریخی دوره‌ی خود مؤثر بوده و آن رویدادها هم بر زندگی ایشان تأثیر گذاشته است. از این رو در این کتاب سعی شده است، برای نگارش داستان زندگی ایشان، نگاهی گذرا به مهم‌ترین حوادث آن دوره‌ی تاریخی داشته باشیم.

کاش تورا می دیدم، داستان زیبا و دلنشینی است از از زندگی بانو معصومه (س) و به همراه حوادث تاریخی زمان ایشان.

 

 

بخشی از کتاب:

 

«...و بعد از امام خداحافظی کردند و به راه خود رفتند. در بین راه مالک رو به عبدالله کرد و گفت: «دلم می خواهد دختر من هم به دنبال درس و علم برود. ولی هیچ کس فاطمه معصومه نمی شود، چراکه او پدری همچون امام کاظم (ع) دارد. کسی که خود وارث علوم و دانش های پدر دانشمند خود است.  

 عبدالله گفت: «درست است که اماممان به خاطر عفو و گذشت و بردباری فوق العاده ای که نسبت به مردم نادان زمانه مان دارد، لقب کاظم گرفته است، ولی در علوم و تربیت فرزندان نیز به همان اندازه صبور است».

حضرت فاطمهء معصومه (س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هـ. ق چشم به جهان گشود. القابی چون معصومه، حمیده، طاهره، رضیه، سیده و... را برای ایشان ذکر کرده‌اند. مستندات تاریخی نشان می‌دهد که سبب آمدن ایشان به قم، دیدار ولی و امام زمان خویش امام رضا (ع) بود.

 

کاش تو را می دیدم

مژگان شیخی

انتشارات قدیانی

110 صفحه

 

منابع:

انتشارات قدیانی

نهاد کتابخانه های عمومی کشور

کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۲
کتابدار ..

نمایشگاه کتاب با تخفیف 10 الی 20 درصد تا تاریخ 10 آذر ماه به همت اداره ارشاد و تعاونی ناشران استان قزوین در سالن فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ( خیابان نوروزیان، بوستان هشت بهشت ) برپا هست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۸
کتابدار ..