کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

آلبوم خانواده

يكشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۱۴ ب.ظ

خانواده یکی از محیط­هایی است که هر انسانی برای رشد و بالندگی مادی و معنوی خویش، بدان نیازمند است. البته آن خانه­ ای میتواند انسان را به سوی کمالات سوق دهد که از چشمه سار وحی بهره­ ای برده باشد. خانه ­ای که بر مبنای ارزش­های اسلامی بنا شده باشد.

 

 

اثر حاضر، تلاشی است در معاصرسازی الگویی متکامل برای تمام انسان هایی که به کشف اسرار بهتر زیستن و راه هایی میان بر، برای تعالی می اندیشند. آلبوم خانواده مجموعه ای است با پنجاه برداشت نو از کامل ترین خانواده خلقت؛ خانه ای که حضرت زهرا مدیر و بانوی آن است. باشد که تصاویر بیانیِ این اثر، همسفر نگاه شما در جاده های شکوفایی و بلوغ باشد.

 

 

کتاب آلبوم زندگی نوشته­ جواد اکبری دافساری و محبوبه زارع درصدد آن است که الگوی مناسبی از یک خانواده الهی برای مخاطب خود به نمایش بگذارد. موضوع این کتاب تعلیم و تربیت در خانواده از منظر اسلام می‌باشد.

مؤلف کتاب، در مقدمه­ ای، هدف خود را از نوشتن این اثر اینگونه معرفی می­کند: «از آنجا که سیرۀ چهارده قرن پیش، به لحاظ اتصالش با سرچشمه وحی، تا ابدیت نیازهای اخلاقی و فلسفی بشر را پاسخ گوست، بر آنیم تا اسرار آن را به سطح ظرفیت درک خویش نزدیک نماییم.» از این رو این کتاب می­ کوشد تا ضمن بیان و ترسیم تصاویری از زندگی خاندان وحی، به تطبیق و معاصرسازی پیام­های دین مبین اسلام برای خانواده‌های امروز بپردازد.

روشی که نویسنده در این کتاب اتخاذ کرده است، روشی نو می­باشد که درکمتر کتابی بدان بر می­خوریم. ایشان با توجه به روایاتی که به شرح حال پنج تن آل عبا وارد شده، آن را با زبانی روان، به صورت داستان بازگردان کرده تا بتواند بدین وسیله تصویری از کامل ترین خانواده خلقت برای مخاطب خود ترسیم کند. خانواده ­ای که مدیر و بانوی آن حضرت زهرا(س) است.

دغدغه نویسنده، در رسیدگی به مسائل اجتماعی و خانوادگی در سرتاسر اثر نمایان است چرا که می‌کوشد تا با استخراج پیام از این داستان‌ها نکاتی را برای زندگی دینی همه­ اعضای خانواده داشته باشد.

این نکته قابل توجه است که در این کتاب، پنجاه داستان از زندگی فاطمه(س) مطرح شده است. نویسنده، هر داستان را، در یک صفحه در سمت راست آورده و پیام آن در صفحه مقابل به مرئی مخاطب رسیده است.

 نویسندگان کتابِ «آلبوم خانواده»، موضوعات متنوعی از زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را با زبانی روان در قالب پنجاه داستان بیان کرده‌اند؛ موضوعاتی مانند تربیت فرزند، همسرداری، خداپرستی، مسئولیت ‏پذیری و روابط اجتماعی و بسیاری از مسائل مهم و اساسی دیگر.

«آلبوم خانواده» کتابی است که با بیان نکته‌های جذاب از شیوۀ زندگی خانوادۀ حضرت زهرا(سلام الله علیها) یک الگوی کاملِ سبک زندگی اسلامی را برای مادرها، پدرها، فرزندان و سایر اعضای خانواده‌های امروزی، معرفی می‌کند. شما هم اگر می‌خواهید با الگویی مناسب برای زندگی خانوادگی خود آشنا شوید، کتاب «آلبوم خانواده» را مطالعه کنید و آنچه را که از این کتاب یاد می‌گیرید، در زندگی خود به کار برید تا از خانواده‌ای ایده‌آل برخوردار شوید.

آلبوم خانواده

جواد اکبری دافساری، محبوبه زارع

انتشارات بوستان کتاب

108 صفحه

 

کتابستان

تسنیم

پاتوق معرفی کتاب

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۱
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی