کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

دریا، طوفان، تلاطم

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ق.ظ

اگر مقابل تاریخ زانو بزنیم و جست و جو گرانه فصل هایش را مرور کنیم ، به روزگاری خواهیم رسید که نامهربانی رسم مردمان است و در میان این آدمیان ، انسان بلند مرتبه ای را خواهیم دید ، که پاسدار جان انسان است. امام حسن مجتبی (علیه السلام) با سکوت پر بار و صلح سبزش ، مسلمانان راستین را ـ که شمار آنان اندک بود ـ از جنگ با معاویه بازداشتند ، تا سالم ، جانی دوباره بیابد و توان مندانه به مسیر خویش ادامه دهد . مسیری که انسان را آسمانی می پرورد و جامعه را نمونه می سازد و جهان را بر پایه ی خردورزی بنیان می نهد.

 

 

دریا، طوفان، تلاطم: پنجره ای به آفاق شخصیت شگفت امام حسن مجتبی علیه السلام

نوشته محبوبه زارع

انتشارات بوستان کتاب

135 صفحه

 

نوشته حاضر، مجموعه ‏ای شش قسمتی با نثر ادبی است که از فرازهای تاریخ زندگی امام حسن مجتبی(ع) تهیه شده است. هر فصل، تلاطم نام دارد و شامل دو موج است; در موج اول، امام حسین(ع) مخاطب است و در موج دوم، فضای سخن از آن او است. تلاطم اول در موج اول، پیامبر(ص) از دوران کودکی و از عظمت حسنین(ع) سخن می گوید و در موج دوم، امام حسین از فضای آغاز امامت حضرت مجتبی می گوید. تلاطم دوم در موج اول، امام علی از روزهای مظلومیت امام حسن و از شجاعت او سخن می گوید و در موج دوم، امام حسین از غربت دوران خلافت برادر می گوید. تلاطم سوم در موج اول، حضرت زهرا، امام حسن را بر دامان تجلی خود نشانده و تاریخ او را مرور می کند و در موج دوم، امام حسین، بی وفایی مردمان خاک را در دنیا معنا می کند. تلاطم چهارم در موج اول، حضرت زینب از ظلم و تزویر معاویه سخن می گوید و صبر و بردباری امام حسن را تحلیل می کند و در موج دوم، امام حسین با خواهربه دفاع از حقانیت امام مجتبی برمی خیزد. تلاطم پنجم در موج اول، دستی از افق از آستین عباس به ترسیم و تثبیت عظمت امام حسن و یاری برادر بیرون می آید و در موج دوم، امام حسین در نجوایی عاشقانه با عباس، سپیده عاشورا را نشان می دهد. تلاطم ششم در موج اول، امام منتظر مجالی برای تجلی می یابد و به گفت‏وگوی حماسی با امام حسین می نشیند و در موج دوم، اباعبدالله سخن حضرت را در موج اول بی پاسخ می گذارد که این سکوت، مفسر هر فریادی است.

 

 

 

 

غنچه یاس کبود

نوشته هادی شریفی

انتشارات کتاب نیستان

186 صفحه

 

این اثر از داستان ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) شروع می شود و در ادامه با ماجرای ولادت امام حسن(ع) ادامه پیدا می کند، این اثر در ادامه با روایت ماجراهای تاریخی مانند غدیر خم، رحلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه (س) و شهادت حضرت علی(ع) ادامه پیدا می کند و در فصول پایانی نیز به شرح صلح امام حسن(ع) با معاویه و شهادت امام حسن(ع) می پردازد.
شریفی در این کتاب در کنار بهره مندی از شیوه بیان من راوی برای بیان داستان خود و در کنار استفاده از نثری موزون، با توانمندی، احادیث و روایات و نقل های ارائه شده در منابع دینی و تاریخی درباره زندگی ائمه را در خدمت متن داستانی کتاب درآورده است و همین مسأله منجر به این شده که داستان این کتاب با وجود اینکه روایت تاریخی شنیده شده ای دارد، برای مخاطب بسیار خواندنی شده و نگاه تازه ای به این بخش از تاریخ اسلام را در دید مخاطبان ایجاد کند. به گفته شریفی این اثر با ویرایش سید مهدی شجاعی منتشر شده است.
شریفی برای روایت تاریخی خود در این کتاب مخاطبش را به بیش از ۷۵ اثر دینی و تاریخی در این زمینه ارجاع داده است که در آن ها منابع روایی اهل سنت نیز به چشم می خورد و از ویژگی های این کتاب می توان ارجاع احادیث پیرامون فضایل اهل بیت(ع) را به کتب اهل سنت دانست.

 

 

 

آسمان صبر

گردآورده ی امیرمسعود طاهریان

انتشارات به‌نشر (استان قدس رضوی)

 

کتاب برگزیدة شعر معاصر مذهبی در ستایش امام حسن(ع) تحت عنوان«آسمان صبر» در ارتباط با امام دوم شیعیان است که توسط امیر مسعود طاهریان گردآوری و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.
شاعرانی که آگاهانه می‌سرایند، در سرزمین شعر مذهبی بلوغ می‌یابند و اثبات آگاهانه اَفکارشان بیش از پیش در آثار مذهبی‌شان نمود می‌یابد. در این کتابچه با گزیده‌ای از اشعار مذهبی معاصر که در ستایش اسوة صبر و شکیبایی ـ امام حسن(ع) - سروده شده است، عشق به خاندان عصمت(ع) را متجلی می‌بینیم.

این کتاب که چهارمین مجموعه از سری کتاب های شعر معاصر مذهبی می باشد، برای آشنایی بیشتر خوانندگان با اصل تلاش ۲۵ساله شاعران مسلمان ایران، در عرصه شعر مذهبی تدوین یافته است. این اثر که آسمان صبر نامیده شده و به ستایش امام حسن (علیه السلام) اختصاص یافته است، حاوی اشعاری با عناوین: آسمان صبر، نخل محرم، صدای درد و ... می باشد. 

 

 

 

مثل عطر و گلاب

نوشته مصطفی رحماندوست

انتشارات مدرسه

 

مجموعـه ی «چهارده سبد گل» می کوشد تا کودکان را با زندگی چهـارده معصـوم (علـیهم الـسّلام) آشنـا کـند؛ انسان های بزرگی که الگو و سرمشق همه انسان ها هستند.

 

 

-----------------------

پاتوق کتاب فردا

فروشگاه اینترنتی کتاب قم

آدینه بوک (پایگاه جامع اطلاعات و فوش کتاب ایران)

بهشت قلم

رجانیوز

آستان نیوز (بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی)

مرکز آموزشهای کاربردی

فیدیبو (فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک و صوتی)

-----------------------

بخش هایی از کتاب غنچه یاس کبود در ادامه

 

همه می دانستند که مقامی که معاویه چنگ زده بود، در حد او نیست و او بسیار پست تر از آن است و حتی خود معاویه نیز به پسرش یزید این را می گفت که البته این حق از آن حسن است و همه ی افرادی که امام حسن(علیه السلام) را شناخته بودند و گرد معاویه جمع شده بودند_مانند عمروعاص_بارها و بارها گفته بودند که حسن (علیه السلام) از معاویه به خلافت سزاوار تر است.

اما چه می شود کرد که دندان طمع معاویه برای آن گرد شده بود و به قول خودش هیچ لذتی از دنیا نمانده بود که بدان دست نینداخته باشد و مزه ی آن را نچشیده باشد و اکنون فکر حکومت بر ممالک اسلامی او را دیوانه ساخته بود...

صفحه 150

 

در بخشی ازفصل هفتم این کتاب و در شرح ماجرای رحلت پیامبر اکرم(ص) می خوانیم:


روز روزِ موعود است و لحظهِ لحظه انتقام!
چشم هایی گریان دارند و دل هایی خندان. دورتان حلقه زده اند تا در فرصتی مناسب حمله کنند و تکه تکه کنند.
راستی اینها اینجا چه می کنند؟ مگر به دستور پیامبر(ص) به جنگ با روم نرفتند؟مگر خود پیامبر(ص) نبود که با دست مبارکش پرچمی ساخت و به اسامه داد که جوانی بود و راو را رهبر سپاه ساخت و اعلام جنگ علیه رومین کرد؟ مگر اینهایی که اینجا هستند قرار نبود با اسامه بروند؟ مگر پیامبر(ص) به مسجد نرفت و لعن نکرد هر که از دستورش سرپیچی کند و به جنگ نرود؟ پس اینجا چه می کنند؟آری، از بیماری پیامبر(ص) سوء استفاده کردند. می دانم؛ ترسیدند بروند و پیامبر جان به جان آفرین تسلیم کند و از خلافت بی نصیب بمانند. مگر پیامبر بی وارث بود؟ مگر پیامبر بارها و بارها به دستور خدا در غدیر و ده ها جای دیگر پدرت علی را خلفه و جانشین خود معرفی نکرد؟ پس اینها چه می خواهند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۳۱
کتابدار ..

نظرات  (۱)

۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۳ حجت پناه زاده
سلام
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام رو خدمتتون تبریک میگم.
التماس دعا
پاسخ:
سلام
با تشکر از شما
تبریک ما را هم پذیرا باشید
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی