کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

با کتاب خوب هم میشه پرواز کرد ................ مهمان ما باشید یک فنجان کتاب

کتابخانه عمومی شیخ عاملی شال

کتابخانه عمومی شال در سال 76 تاسیس شده و دارای بخش های متنوعی هست، شامل:
منابع کتابی در همه زمینه ها برای بزرگسالان- بخش های نوجوان، کودک، دیداری شنیداری، مرجع، کمک درسی، نشریات، استان شناسی، نوسوادان، تازه‌های کتاب و سالن‌های مطالعه

ساعات خدمات رسانی کتابخانه: 7:30 صبح تا 19 عصر

آدرس: بویین زهرا- شال- بلوار امام خمینی(ره)- روبروی مسجد جامع- کوچه شهید احمد سلیمانی
شماره تلفن: 2544 3441 028
ایمیل: shal.lib@chmail.ir
کانال ایتا: https://eitaa.com/shal_pl
اینستاگرام: ketabkhaneh_shahre_shaall

حلزون های خانه به دوش

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲ ق.ظ

«من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران و روشنفکران آشنا نیستم؟!

خیر من از یک راه طی شده با شما حرف می زنم. من سالهای سال در یکی از دانشکده های هنری درس خوانده ام، به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام، موسیقی کلاسیک گوش داده ام.ساعت ها از وقتم را به مباحث بیهوده درباره چیزهایی که نمی دانستم گذرانده ام. من هم سال ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی زیسته ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه ای گذاشته ام»

 

 

 

عجیب نیست کسی که با ادا و اطوارهای روشنفکری آشناست و چم و خم رفتارهایشان را می شناسد بتواند نقدی جانانه بر آنان داشته باشد. نقدهای شهید آوینی در این کتاب به شدت خواندنی است چرا که هنوز هم با همین مطالب می توان جواب روشنفکرنماها را داد.

در واقع کتاب «حلزون های خانه به دوش» دومین اثر از مجموعه آثار شهید آوینی است که طی سال های 69ـ 1368در ماهنامه سوره منتشر شده است

لحن شهید آوینی در مقالات کتاب حلزون های خانه به دوش کمی متفاوت است و کلمات و عبارات هم پیچدگی برخی کتاب ها را ندارد. همین امر هم موجب شده است تا این کتاب یکی از پر مخاطب ترین آثار این شهید باشد که البته در این امر نباید موضوع کتاب را نیز کم اثر دانست. نویسنده در این کتاب به جنگی تمام عیار با روشنفکران وادی فرهنگ و هنر برخاسته و با مقالات و یا جوابیه هایی که به برخی نوشته های آنها داده این قشر را رسوا کرده است.

کتاب "حلزون های خانه به دوش" دارای مقالات متعددی به قلم شهید سیدمرتضی آوینی است که همه با مضمونی مشترک در جهت روشنگری در فضای جامعه انقلابی و در معارضه با جریان روشنفکری )و به اصطلاح دگراندیش(در حوزه فرهنگ و هنر و مطبوعات به تحریر درآمده است. این جریان که با وابستگی فکری به غرب در جهت مطلوب آنها حرکت می­کند با قلم انتقادی شهید آوینی به چالش کشیده می­شود. مقالات حاضر در سال­های 68 و 69 و در شرایطی که هنوز بطن جامعه درگیر مسائل روشنفکری نشده بود با تیزبینی شهید آوینی و در قالب نقد فضای به ظاهر متمدن و روشنفکری که بر هنر، ذهن و قلم بعضی حاکم بود نوشته شده و نخست در ماهنامه سوره به چاپ رسیده­ اند.

 

کتاب حاضر، مجموعه‌ای از مقالات شهید آوینی است که موضوع اصلی آن‌ها مبارزه و مقابله با افکارِ روشنفکرانِ غرض‌ورز می‌باشد. 


همچنین شهید آوینی در این مجموعه‌ی دوازده‌تایی پاسخ‌هایی محکم و کوبنده به غرب‌زدگان و کمونیسم‌پرستان می‌دهد؛ آن‌هایی که با شروع جنگ، کشور خود را تنها گذاشته و به سرزمین‌های غرب پناه بردند؛ اکنون که جنگ تمام شده، داعیه‌ی انقلاب خواهی سرداده‌اند، امثال شهید آوینی ساکت ننشسته‌اند، و پاسخی درخور به این مزدوران داده‌اند و از خون ‌شهدا دفاع کرده‌اند. 


با مطالعه‌ی این کتاب، می‌توان به اطلاعات زیادی از جمله نحوه‌ی پاسخگویی به مخالفان انقلاب و موافقان غرب، دست یافت.

شهید آوینی در بعضی از فصل‌ها و نقد بعضی رمان‌ها، اسم کسانی را آورده است که مردم به عنوان نمونه باید آن‌ها را به‌یادها بسپارند تا روند زندگیِ رو به سقوط آن‌ها سرمشقی شود برای دیگران، تا بی‌راهه‌ی آنان را دنبال نکنند. از این جمله می‌توان: سلمان رشدی ، تقی مدرسی و... را نام برد. 

 

این کتاب ارزشمند شامل مقالاتی با عناوین: کدام عرفان؟، روشنفکران و معاصر بودن، آفات غرض‌ورزی، وقتی روشنفکران وارث انقلاب می‌شوند…، انقلاب اسلامی و اتوپیای غرب‌زدگان، از مایکل جکسون تا شهرنوش پارسی پور، ژورنالیسم حرفه‌ای، کانون کدام نویسندگان؟، تجدد یا تحجر؟، حلزون‌های خانه‌به‌دوش و تحلیل آسان است.

 

 

معرفی کامل کتاب در هنر ولایی

 

پایداری (فروشگاه کتاب و محصولات دفاع مقدس)

پاتوق کتاب فردا

saap.ir/@ketab_khani

 

حلزون های خانه به دوش

سید مرتضی آوینی

نشر واحه

168 صفحه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۷
کتابدار ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی